رئال مادرید با شکست چلسی به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا راه یافت

رودریگو دو گل به ثمر رساند تا رئال در روز سه شنبه به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا برسد و در مجموع 4-0 پیروزی قانع کننده ای را مقابل چلسی به پایان برساند که فصلی فاجعه بار را برای این باشگاه لندنی رقم زد. تیم میزبان، در حالی که فرانک لمپارد برای دومین دوره به بازی برگشت، با فرم و تاریخ مقابل خود به مسابقه در استمفورد بریج رفت. آنها خوب شروع کردند اما یک سری موقعیت های از دست رفته بزرگ را متحمل شدند که می توانست بر قهرمانان فعلی فشار بیاورد.

غول های اسپانیایی چلسی را وادار کردند تا بهای اسراف خود را بپردازد، زمانی که رودریگو در دقیقه 58 پس از یک ضد حمله سریع به گل رسید تا در 10 دقیقه مانده به پایان بازی، نتیجه را 2-0 کند.

کارلو آنچلوتی، سرمربی رئال در گفت‌وگو با BT Sport گفت: “ما رنج زیادی کشیدیم و به ما کمک کرد تا در پایان نیمه اول 0-0 بازی را حفظ کنیم.”

ما در نیمه دوم خیلی بهتر بودیم و دو گل به ثمر رساندیم. خوشحالیم که توانستیم صعود کنیم.”

چلسی، قهرمان اروپا در سال 2021، از زمانی که لمپارد در اوایل این ماه به عنوان سرمربی موقت به باشگاه بازگشت تا جانشین گراهام پاتر اخراج شده شود، هر چهار بازی خود را باخته است.

لمپارد که از سال 2019 تا آغاز سال 2021 نیز هدایت این باشگاه را بر عهده داشت، از بیهودگی تیمش ابراز تاسف کرد.

او گفت: ما 60 دقیقه خیلی خوب بازی کردیم. ما موقعیت‌هایی خلق کردیم، اما شما باید از آنها استفاده کنید.»

هافبک سابق چلسی گفت که مردانش باید انگیزه ای برای بازی در این باشگاه پیدا کنند زیرا آنها در چند هفته پایانی تاریک فصل فکر می کنند.

او گفت: “شما برای چلسی بازی می کنید.” “بنابراین هر بازی ای که انجام می دهید باید تمام تلاش خود را بکنید. من کسی را نمی ترسانم و باید نشان دهیم. این استاندارد نمی تواند پایین بیاید.”

آنچلوتی با همان تیمی که هفته گذشته بازی رفت را 2-0 برد، ماندگار شد، در حالی که لمپارد، سرمربی موقت چلسی، ریس جیمز، متئو کاواچیچ و انگولو کانته را بازگرداند.

با وجود ‌ ‌ ‌ Current On The Adversity Against تیم میزبان 14 بار برنده، تیم میزبان با مشکلات فعلی روبرو است.

شانس

آنها یک فرصت فوق العاده برای برتری داشتند، اما کانته با پای چپ خود از حدود 12 یارد به بیرون شلیک کرد.

مهمانان که از انتظار راضی بودند، در نیمه دوم تیز به نظر می رسیدند.

در اواسط وقت اول، رودریگو فضا را برای خود ایجاد کرد و زمانی که لوکا مودریچ کپا را آزمایش کرد، از زاویه ای حاد به بیرون تیرک ضربه زد.

اما چلسی باید در وقت استراحت جلو می بود که جیمز توپ را از سمت راست در محوطه جریمه پیچید و توپ در تیرک عقب به مارک کوکورلو افتاد.

مدافع لمس کرد و شوت زد اما تیبو کورتوا از دروازه خود به بیرون پرواز کرد و نجات داد.

کانته در اوایل نیمه دوم یک فرصت عالی دیگر برای برتری داشت، اما ضربه نزدیک او به ادر میلیتائو رسید و به مکان امنی رفت.

زمانی که رودریگو پس از پاس وینیسیوس جونیور از فاصله نزدیک به گل رسید، رئال مادرید از چلسی فاصله گرفت.

لمپارد تغییرات زیادی در خط حمله ایجاد کرد و رحیم استرلینگ، ژائو فلیکس و میخائیل مودریک را در تلاشی ناامیدکننده برای بازگشت به مسابقه کنار گذاشت.

اما رودریگو در دقیقه 80 باز هم ضربه ای زد و پس از پاس هوشمندانه فدریکو والورده به گل رسید.

رئال مادرید به احتمال زیاد در نیمه نهایی به مصاف منچسترسیتی خواهد رفت و شاگردان پپ گواردیولا پس از بازی رفت مرحله یک هشتم نهایی خود با نتیجه 3-0 مقابل بایرن مونیخ پیروز شدند.

آنچلوتی، سرمربی سابق چلسی، به دنبال کسب پنجمین پیروزی به عنوان سرمربی در این تورنمنت است.

اما چلسی که در دو دهه گذشته به برنده شدن مدال‌های نقره عادت کرده است، علیرغم هزینه‌های حیرت‌انگیز بیش از 500 میلیون پوند (621 میلیون دلار) در اولین سال مالکیت جدید باشگاه، به آخرین‌ها در یک کمپین وحشتناک نگاه می‌کند.

بدون جام در این فصل، آنها در رده یازدهم لیگ برتر ایستاده اند و بعید به نظر می رسد که در فصل آینده به فوتبال اروپا راه پیدا کنند.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله