دو وزنه بردار در المپیک لندن به دلیل دوپینگ مدال خود را از دست دادند

دو وزنه بردار در المپیک لندن به دلیل دوپینگ مدال خود را از دست دادند

دو وزنه بردار رومانیایی از مدال های المپیک محروم شدند و نفر سوم با حبس ابد روبرو است.© خبرگزاری فرانسه


وزنه برداران رومانیایی در المپیک 2012 روز چهارشنبه پس از آزمایشات مثبت در استروئیدها ، که به تعداد رکورددار موارد دوپینگ در هر بازی تابستانی یا زمستانی تا 77 رسید ، مدال گرفتند. کمیته بین المللی المپیک اعلام کرد که روکسانا دارنده مدال نقره و دارنده مدال برنز را آزمایش کرده است. رضوان مارتین. هنگام تجزیه و تحلیل مجدد نمونه های آنها ، برای چندین استروئید مثبت است. سومین رومانیایی ، گابریل سینسیناتی ، نیز موقعیت های استروئیدی را در نمونه لندن خود ارزیابی کرد. وی در حال حاضر با محرومیت مادام العمر از سوی فدراسیون بین المللی وزنه برداری به دلیل تحریم سوم مجازات دوپینگ مواجه شده است.

بوق تجاری

هر چهار عضو تیم وزنه برداری رومانی در بازی های المپیک 2012 توسط IOC به دلیل دوپینگ رد صلاحیت شدند.

آخرین تحریم ها تعداد موارد دوپینگ در لندن را به 77 مورد افزایش داده است که 5 مورد بیشتر از بازی های المپیک 2008 پکن است.

از این 77 مورد ، 68 مورد در یک برنامه تجزیه و تحلیل مجدد تشخیص داده شد که متکی به آزمایش استروئید آنابولیک بهبود یافته بود و ناهنجاری ها را در ورزشکاران پس از استفاده طولانی تر تشخیص داد.

IOC می تواند تا اوت سال 2020 ، هشت سال پس از تعطیلی المپیک لندن ، منتظر بماند تا مراحل انضباطی را بررسی کند.

طبق IOC ، مارتین در کلاس 69 پوندی مردان در لندن با استفاده از دهیدروکلرو متیل تستوسترون ، متنولون و استالوزولال برنز گرفت.

این ورزشکار 28 ساله با محرومیت طولانی تر از IWF روبرو است ، زیرا قبلاً دو سال دوپینگ استروئید را محروم کرده بود.

بالا رفته

با توجه به رد صلاحیت مارتین ، ورزشکار کره شمالی کیم میونگ هوک می تواند از چهارم مدال برنز ارتقا یابد.

نارگیل در کلاس زنان تا 69 کیلوگرم مقام دوم را کسب کرد. آنا نورموخامبوتوا از قزاقستان و اوبالدینو والویز از کلمبیا در صف های بعدی برای بهبود مدال های خود قرار دارند.

مباحث ذکر شده در این مقاله