دوون توماس، ضربه زن وست هند به دلیل تبانی بازی در لیگ برتر لانکا 2021 محروم شد.

دوون توماس، ضربه زن وست هند به دلیل تبانی بازی در لیگ برتر لانکا 2021 محروم شد.

عکس فایل توسط دوون توماس.© توییتر

شورای بین‌المللی کریکت روز سه‌شنبه، دوون توماس، بت‌باز هند وست را به اتهام «دانستن» از تبانی بازی در لیگ برتر سری‌لانکا ۲۰۲۱، همراه با فساد در دو تورنمنت دیگر در همان سال، تعلیق کرد. توماس، که آخرین بار در آگوست 2022 برای هند وست بازی کرد، به هفت فقره بر اساس کد ضد فساد ICC متهم شد. او همچنین در سری آتی ODI مقابل امارات در دبی نام برده شده است.

جدا از اتهام رفع اتهام، هیئت حاکمه همچنین این مرد 33 ساله را به عدم گزارش فساد در T10 ابوظبی و لیگ برتر کارائیب 2021 متهم کرد. توماس 14 روز فرصت دارد تا به اتهامات جدی پاسخ دهد. سرزنش‌کننده‌ترین اتهام مربوط به «ترتیب یا مشارکت در یک توافق برای اصلاح یا تلاش برای اصلاح، سازماندهی یا تأثیر نامناسب بر نتیجه، پیشرفت، رفتار یا سایر جنبه‌های مسابقات لیگ برتر لانکا 2021» است.

«شورای بین‌المللی کریکت (ICC) به نمایندگی از سریلانکا کریکت (SLC)، کریکت بورد امارات (ECB) و لیگ برتر کارائیب (CPL) دوون توماس بازیکن هند وست را به هفت فقره مبارزه با فساد متهم کرده است. این نهاد حاکم جهانی در بیانیه‌ای اعلام کرد که به طور موقت به حالت تعلیق درآمده است.

دیوان کیفری بین‌المللی همچنین در این آزادی ادعا کرد که توماس در طول تحقیقات با مقامات مبارزه با فساد همکاری نکرده است. توماس یک ضربه زن پرکار که از کریکت توپ سفید نیز دفاع می کند، در یک تست، 21 ODI و 12 T20 نماینده هند غربی بوده است.

تنها حضور آزمایشی او در دسامبر گذشته برابر استرالیا بود و او همچنان یک کریکت باز کلاس اول فعال است. او همچنین متهم شد که «دریافت هر گونه هدیه، پرداخت، مهمان نوازی یا منفعت (الف) را به کمیساریای مبارزه با فساد گزارش نکرده است (بدون تأخیر بی‌رویه) که از آن می‌دانست یا باید می‌دانست تا به نقض قوانین دست یابد. کد CPL، یا (ب) احتمالا باعث بدنامی بازیکن یا بازی کریکت می شود.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله