در میان شایعاتی مبنی بر اینکه عربستان سعودی صاحبان تیم های IPL را به “ثروتمندترین لیگ T20 جهان” می فرستد، مقام BCCI می گوید هندی های برتر نمی توانند بازی کنند: گزارش

تصویر فایل آرم IPL© توییتر

پس از انتشار گزارش‌هایی در روز جمعه مبنی بر اینکه مالکان تیم لیگ برتر هند (IPL) پیشنهادی از عربستان سعودی برای راه‌اندازی «ثروتمندترین لیگ T20 جهان» در این کشور دریافت کرده‌اند، یک گزارش جدید به نقل از یک مقام ناشناس BCCI می‌گوید. اعلام کرد که بازیکنان برتر کریکت هند اجازه حضور در چنین لیگی را نخواهند داشت. هیئت کنترل کریکت در هند (BCCI) در حال حاضر بازیکنان هندی را از حضور در لیگ های خارج از کشور محروم می کند. با این حال، پیشنهاد دولت عربستان برای راه اندازی لیگ جدید T20 در آنجا ممکن است هیئت مدیره هند را مجبور به تغییر موضع خود در این مورد کند.

به گزارش عصر، مذاکرات در این زمینه حدود یک سال است که ادامه دارد. اما قبل از اینکه اتفاق مهمی رخ دهد، لیگ باید توسط شورای بین المللی کریکت (ICC) تحریم شود. چندی پیش، گرگ بارکلی، رئیس ICC، علاقه عربستان سعودی به کریکت را تایید کرد.

او گفت: “اگر به ورزش های دیگری که آنها بازی کرده اند نگاه کنید، کریکت چیزی است که فکر می کنم برای آنها جذاب باشد.” با توجه به پیشرفت آنها در ورزش به طور کلی، کریکت برای عربستان سعودی خوب خواهد بود.”

با این حال، گزارش ایندیان اکسپرس به نقل از یک مقام BCCI می گوید که هیچ یک از بازیکنان برتر کریکت هند در هیچ یک از لیگ ها شرکت نخواهند کرد. این مقام گفت، با این حال، مشارکت فرانچایز را نمی توان متوقف کرد.

یکی از مقامات ارشد BCCI به ایندیان اکسپرس گفت: “هیچ بازیکن فعلی هندی در هیچ یک از لیگ ها شرکت نخواهد کرد، اما تا آنجا که به حق امتیاز مربوط می شود، ما نمی توانیم آنها را متوقف کنیم.” این تصمیم فردی آنهاست. ما فرنچایزهای IPL را دیده ایم که به آفریقای جنوبی یا دبی می روند و نمی توانیم نه بگوییم. انتخاب آنها این است که تیم خود را در هر یک از لیگ های جهان داشته باشند.”

موضوعات مطرح شده در این مقاله