در مورد خشکسالی یک دهه عنوان ICC هند، ستاره سابق CSK اظهار نظر “فکر کردن” کرد

متیو هیدن بزرگ معتقد است که خشکسالی قهرمانی هند در رقابت‌های ICC در دهه گذشته باید به ذهنیت بازیکنان مربوط باشد، زیرا مهارت هرگز مسئله‌ای نبود و به آنها توصیه کرد که “نتیجه را فراموش کنند” در فینال جام جهانی تست برابر استرالیا. آخرین عنوان ICC هند تحت عنوان MS Dhoni در سال 2013 بدست آمد و از آن زمان این تیم در بازی های حذفی پرفشار از جمله فینال قهرمانان جام قهرمانان 2017 در برابر پاکستان، نیمه نهایی جام جهانی 2019 ODI مقابل نیوزلند و اخیراً T20 کوتاهی کرده است. نیمه نهایی جام جهانی مقابل انگلیس پارسال.

در اولین فینال WTC دو سال پیش، هند پس از نیوزلند دوم شد.

از نظر منابع مالی و استعداد، هند مدت‌هاست که یک نیروگاه در این ورزش بوده است، اما عناوین بزرگ از آن دوری کرده‌اند.

آیا آنها می توانند در فینال The Oval در 7 ژوئن در برابر استرالیا شرایط را تغییر دهند؟ «مطمئناً موضوع مهارت نیست. پس فقط باید یک موضوع احتمال و طرز فکر باشد. منظورم این است که کریکت زندگی اینجاست، DNA ورزش است و هیچ رقیب دیگری ندارد.

هیدن که با Dhoni در رده‌های CSK بازی می‌کرد، گفت: محبوبیت کریکت در هند بی‌نظیر است و بنابراین فشار بیشتری بر بازیکنان وارد می‌کند.

«در استرالیا می‌توانستم در خیابان راه بروم و به سختی شناخته شوم، به خصوص با آن ریش و کلاه وحشتناک (می‌خندد). اما علاوه بر کریکت، ورزش های رقابتی عالی نیز دارد. راگبی، فوتبال، ورزش های آبی ما، موج سواری، ورزش های فضای باز، اینجا در هند بسیار منزوی است و فشار زیادی وجود دارد.

در مورد کریکت پاکستان هم همینطور است. یک ورزش وجود دارد و آن کریکت است، بنابراین این یک طرز فکر است. من در مورد جستجوی تابلوها و عناوین محتاط خواهم بود، فقط بازی می‌کنم و بخشی از این فرآیند هستم، وقتی به تنظیمات فرنچایز نگاه می‌کنید، گجرات تایتانز امسال خیلی خوب عمل کرده است و CSK خیلی خوب عمل کرده است. سرخپوستان بمبئی نیز به فرآیند خاصی اعتقاد دارند.

یکی از مخرب ترین بازکننده های نسل خود گفت: “پس این توصیه من به کریکت هندی است، نتایج را فراموش کنید اما بخشی از این روند باشید.”

موضوعات مطرح شده در این مقاله