در مورد احتمال شکستن رکورد ساچین تندولکار دوبل «احساسی» ویرات کوهلی

عکس فایل ساچین تندولکار (سمت چپ) و ویرات کهلی© AFP

ویرات کوهلی، کاپیتان سابق هند، اعتراف کرده است که شکستن رکورد ساچین تندولکار در 49 قرن ODI واقعا یک “لحظه احساسی” برای او خواهد بود. وقتی تندولکار کار خود را با 49 صد ODI به پایان رساند، از جمله آخرین آن که صدمین تن بین المللی او نیز بود، خیلی ها فکر نمی کردند کسی حتی به “استاد کوچک” نزدیک شود. با این حال، کوهلی، 34 ساله، اکنون 46 صد بازی از 274 بازی ODI دارد و برای تقلید از بت دوران کودکی و هم تیمی خود، به سه بازی دیگر نیاز دارد. زمانی که از کهلی درباره افکارش در مورد رسیدن به نقطه عطف پرسیدند، سریع گفت: “این لحظه برای من بسیار احساسی خواهد بود.”

در این گفتگو همچنین کهلی درباره خاطرات دوران کودکی خود از بازی کریکت با پسران بزرگتر صحبت کرد و بر اهمیت ورزش تأکید کرد.

«ورزش برخی از ارزش های زندگی، نظم و برنامه ریزی را به شما می آموزد. طرف شما را نشان می دهد و شما را به فردی سازنده تبدیل می کند. صرف نظر از حرفه شما، اهمیت ورزش بسیار زیاد است.

آنها را مجبور نکنید [students] فقط ورزش کنید، به آنها آموزش دهید. کهلی با یادآوری حادثه‌ای که وقتی معاون مدرسه به او توصیه کرد که بازی کریکت را مذهبی دنبال کند، می‌افزاید: «مهم است که به آنها جزئیات دقیق‌تر معنی ورزش را آموزش دهیم.»

مجموعه مستند شش قسمتی PUMA با حضور کوهلی، یووراج سینگ، ام سی مری کوم، چتری، هارمنپریت کاور و ورزشکار پارا ورزشکار آوانی لخار، که با همکاری دیزنی هاتستار تهیه شده است، عمیقاً در سفرهای این بزرگان ورزشی کاوش می کند و ورزش تاثیرگذار را به نمایش می گذارد. تناسب اندام بر زندگی آنها تاثیر گذاشته است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله