درگذشت نوبی استایلز ، برنده جام جهانی 1966 انگلیس – فوتبال

درگذشت نوبی استایلز ، هافبک سرسختی که در 1966 با انگلیس جام جهانی و در 1968 با منچستریونایتد قهرمان اروپا شد. او 78 ساله بود.

خانواده استیلس روز جمعه گفتند که وی پس از یک بیماری طولانی درگذشت.

انجمن مطبوعات انگلیس در بیانیه ای گفت: “خانواده استایلز متاسفانه گزارش دادند كه نوبی استایلز امروز پس از مدتها بیماری در كنار خانواده اش با آرامش از دنیا رفت.”

پس از اینکه انگلیس در فینال 1966 انگلیس 4-2 آلمان را شکست داد ، استایلز را برای همیشه به خاطر بازی پیشرو خود در ورزشگاه ومبلی ، که در یک دست با جام جهانی و در دست دیگر آن را انجام داد ، به یاد می آوریم. از بزرگترین روز در تاریخ فوتبال انگلیس به تصویری نمادین تبدیل شده است.

هافبک دفاعی سرسخت و مصمم ، استایلس در عبور از فینال برای انگلیس بسیار مهم بود. امتیاز او در نیمه نهایی پرتغال بزرگ اوزبیو ممکن است بهترین عملکرد در 28 بازی تیم ملی از 1965 تا 70 باشد.

“او 5 فوت 5 ساله بود ، هیچ دندانی نداشت ، بینایی ضعیف داشت و زانوهایش بد بود. اما او کسی بود که اراده پیروزی و موفقیت را داشت.

استایلس یک گل بین المللی به ثمر رساند و در یک بازی دوستانه مقابل آلمان غربی پیروز شد و برای جام جهانی 1970 به انگلیس راه یافت.

اتحادیه فوتبال انگلیس گفت: “بازیکن سابق منچستر یونایتد یکی از اعضای حیاتی تیم ملی انگلیس بوده که از سال 1966 که هر دقیقه از مسابقات را در کشور خود بازی می کرد ، قهرمان جام جهانی شده است.” “علیرغم فیزیک کمرنگ ، سبک جنگی و سخت بازی استایلس از او یک بازیکن موثر و ترسناک ساخته است که می تواند در خط هافبک و دفاع بازی کند.”

استایلس بیش از 390 بازی در منچستر یونایتد در سالهای 1960-1991 انجام داد و به تیمی که شامل جورج بست و بابی چارلتون بود در کسب دو عنوان قهرمانی انگلیس و جام اروپا در 1968 کمک کرد. یونایتد با نتیجه 4-1 بنفیکا را شکست داد و به اولین باشگاه انگلیسی تبدیل شد که بزرگترین جایزه باشگاهی فوتبال اروپا را از آن خود کرد و استایلز بار دیگر در دیداری برابر ژوزبی به برتری دست یافت.

یونایتد روز جمعه در بیانیه ای گفت: “بخشی جدایی ناپذیر از اولین تیم ما برای کسب جام ، نوبی عنوان تیم تاریخ باشگاه بود و قلب و شخصیت او را در زمین و خارج از زمین گرامی می داشت.” “او دلتنگ همه ما خواهد شد.”

استایلز به همراه چارلتون و ایان کالاگان یکی از سه انگلیسی بود که هم قهرمان جام جهانی شد و هم جام اروپا.

استایلز در کولیچرست ، شمال منچستر متولد شد. او پیش از بازی در میدلزبرو و پرستون کار خود را در یونایتد آغاز کرد.

وی مربیان پرستون ، تیم کانادایی Vancouver Whitecaps و West Bromwich Albion بود. وی سپس در سال های 1989-93 مربی تیم جوانان یونایتد شد و به ستاره های آینده دیوید بکهام ، رایان گیگز و پل اسکولز کمک کرد.

وست بروم در توییتر خود نوشت: “خداحافظی به معروف ترین لبخند فوتبال انگلیس”. “The Lion Wins in (FIFAWorldCup) و ما مفتخریم که در اواسط دهه 1980 در The Hawthorns بعنوان سرگذشت یک طلسم کوتاه کار می کنیم. آرام باش ، نوبی.

در سال 2010 ، استایلز یک مدال برنده جام جهانی ، یک پیراهن انگلیس از فینال و سایر یادبودهای گرامی را به حراج گذاشت تا برای خانواده اش پول جمع کند. یونایتد مدال را خریداری کرد.

در سال 2010 ، استایلس که در نزدیکی اولدترافورد زندگی می کرد ، دچار سکته خفیف شد و در سال 2013 به وی مبتلا به سرطان پروستات شد.