“حتی در طول IPL…”: ستاره هندی نحوه آماده سازی خود را برای دوکس بال در فینال WTC فاش می کند

آکسار پاتل، بازیکن همه جانبه هند، معتقد است که انتقال از T20 به طولانی‌ترین فرمت بازی سخت است، اما آموزش توپ قرمز از طریق IPL به انتقال سخت در فینال جام جهانی تست برابر استرالیا کمک خواهد کرد. اکثر اعضای تیم هند پس از بیش از دو ماه بازی کریکت T20 در IPL به مسابقات خیمه شب بازی می روند. همچنین، در حالی که از توپ های SG برای بازی در قالب Red-ball در هند استفاده می شود، توپ Dukes در فینال WTC استفاده خواهد شد. با این حال، هند برای دو چالش به خوبی آماده است. برای آشنایی با توپ دوکس که در شرایط انگلیسی استفاده می شود، مردان آبی پوش با آن کار کردند.

ما در مورد آن حتی قبل از شروع IPL می دانستیم. بنابراین حتی در طول IPL، صحبت شد که ما با توپ قرمز توپ خواهیم زد.

ما توپ های قرمز داشتیم، بنابراین از آنها استفاده کردیم. شما می دانید چه زمانی و چگونه بازی کنید، چقدر زمان دارید. واضح است که انتقال ذهنی از توپ سفید به توپ قرمز دشوار است، اما ما زمان کافی داریم.

با این حال، اسپینر بازوی چپ گفت که تاکید بر ضربه زدن به نقطه راست، صرف نظر از توپ مورد استفاده است.

ما در حال تغییر از توپ سفید به توپ قرمز هستیم. این مثل رفتن از SG به Dukes است، شما باید از استعداد و مهارت خود استفاده کنید. شما باید به برنامه خود، ریتم بولینگ خود پایبند باشید. صرف نظر از توپ، اگر توپ خوبی را در نقطه ای خوب بزنی، کار می کند.

“بنابراین این کاری است که ما انجام می دهیم. از آنجایی که مسابقه در انگلیس برگزار می شود، که با هند متفاوت است، ما برنامه ریزی می کنیم که چه خطوط و چه طولی در اینجا کار می کند. در عمل هم همینطور است، همه چیز آماده است.” اولین دسته از بازیکنان هندی، از جمله بازیکنانی مانند ویرات کوهلی و آکسار، اوایل هفته گذشته در لندن فرود آمدند و برای فینال‌ها آماده می‌شوند که قرار است از 7 تا 11 ژوئن در The Oval برگزار شود.

“کسانی که واجد شرایط (برای پلی آف IPL) نشدند، زمان بیشتری داشتند. بنابراین فکر نمی‌کنم مشکلات زیادی پیش بیاید زیرا زمان خوبی برای آماده‌سازی سپری کرده‌ایم.” تفاوت این است که توپ دوکز برای مدت طولانی تری براق می ماند. اما در جریان IPL، ما توپ را سفارش دادیم، بنابراین با آن تمرین کردیم و به آن عادت کردیم.

تیم هند همچنین باید به سرعت خود را با شرایط نسبتا سردتر در انگلستان وفق دهد، زیرا IPL را در گرمای شدید بازی کرده است.

ما بعد از بازی IPL آمدیم که دمای هوا در هند 40-45 درجه بود. بعدش عالیه لباس‌های زمستانی‌مان را درآورده‌ایم و با جامپرها پرسه می‌زنیم. کمی باد هم می‌وزد. هر بار که به انگلستان می آییم، از آب و هوا لذت می بریم. کمی سرد است، گرما وجود ندارد.” در تضاد کامل با زمین های اسپین هندی، شرایط در انگلستان برای بولینگ سوئینگ مناسب تر است.

بدیهی است که شرایط در هند و انگلیس متفاوت است. بولرهای سریع در اینجا نقش مهمتری دارند. اسپینرها در هند نقش مهم تری دارند.”

شرایط برای هر دو تیم یکسان است. در انگلستان، باد به نوسان بولینگ کمک می‌کند و اگر در مکان‌های مناسب کاسه می‌زنید، جهش خوبی ایجاد می‌کند.

تیم به کندی دور هم جمع می شود، بنابراین برنامه ریزی ادامه خواهد داشت. ما برنامه ریزی را به مربی بولینگ خود واگذار می کنیم.”

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله