جیسون روی قرارداد ECB را برای بازی در لیگ اصلی کریکت: گزارش فسخ کرد

جیسون روی، بت‌باز افتتاحیه انگلیس، در حال بررسی برگزاری مذاکرات انتشار قرارداد انگلستان و کریکت ولز (ECB) برای امضای قرارداد امتیاز برای فصل افتتاحیه لیگ برتر کریکت (MLC) در ایالات متحده است که از 13 جولای آغاز می‌شود و تا 30 جولای ادامه دارد. به گزارش ESPNcricinfo. ریس تاپلی، شریک انگلیسی روی نیز در حال بررسی همین انتقال است. با این حال، تصمیم ریس به وضعیت جراحی شانه او بستگی دارد که ماه گذشته انجام شد. قرارداد ECB حدود 66000 پوند در سال پرداخت می کند و یکی از شوراهایی است که بالاترین حقوق کریکت را ارائه می دهد. هری بروک، دیوید مالان، متیو پاتس، روی، تاپلی و دیوید ویلی بازیکنانی هستند که چنین قراردادهایی را برای چرخه قراردادهای 2022-23 امضا کرده اند.

MLC در 13 جولای در استادیوم گرند پریری در تگزاس آغاز می شود. این مسابقات شامل فرنچایزهایی از لیگ برتر هند و استرالیا است.

روی احتمالا برای LA Knight Riders بازی خواهد کرد، اما او باید از قرارداد اضافی خود برای بازی برای MLC منصرف شود.

شایان ذکر است، لیگ افتتاحیه با مرحله نیمه نهایی و فینال مسابقات T20 Blast انگلیس در تاریخ 15 جولای برگزار می شود. انگلیس اندکی نگران است که گسترش MLC در آینده روی صد تاثیر بگذارد.

به این ترتیب، ECB تصمیم گرفت گواهینامه های بدون اعتراض (NOCs) صادر نکند که به بازیکنان قراردادی اجازه می داد در MLC رقابت کنند.

قراردادهای انگلیس از اکتبر تا سپتامبر اجرا می شود، بنابراین اگر هر بازیکنی درخواست آزادی قرارداد اضافی را داشته باشد، حدود 20000 پوند برای بازیکنان هزینه خواهد داشت. از سوی دیگر، هر فرنچایز MLC حدود 930000 پوند حقوق دارد – برای پوشش بین 16 تا 19 بازیکن، که از بین آنها فقط می توانند 9 بازیکن خارجی را انتخاب کنند.

روی با Kolkata Knight Riders (KKR) برای IPL 2023 قرارداد بسته است و او احتمالاً در MLC برای LA Knight Riders حضور خواهد داشت.

تاپلی هنوز قراردادی برای بازی در MLC امضا نکرده است، اما ممکن است به بازی در لیگ فکر کند.

اگر در جوانی از من می پرسیدی، می گفتم می خواهم 100 تست برای انگلیس بازی کنم، حالا اگر از من بپرسی [I’d say] من دوست دارم تا حد امکان به IPLها بروم. به نقل از ESPNcricinfo، او گفت: فکر نمی‌کنم انگی که می‌خواهیم در کریکت توپ سفید بازی کنیم و موفق شویم، بد نیست.

سخنگوی انجمن حرفه‌ای کریکت‌بازان (PCA) به ESPNcricinfo گفت: “این مورد تحت پوشش قرارداد استاندارد جامع بازی است که توسط ECB، استان‌ها و PCA توافق شده است. صدور NOC برای بازیکنان در طول فصل کاملاً در اختیار کارفرما است.”

مارکوس استوینیس، کوئینتون دی کوک، وانیندو هاسارانگا، هنریش نورتیه و گلن فیلیپس همگی قراردادهای MLC امضا کرده اند و انتظار می رود بازیکنانی مانند ترنت بولت و آدام زامپا زودتر به آن ملحق شوند.

موضوعات مطرح شده در این مقاله