“تیم بازنده باید شکست را با گام های بلند بپذیرد”: ویرندر سهواگ شجاعانه IPL کوهلی-گامبیر را نشان می دهد.

نمایش درام در لیگ برتر هند (IPL) 2023 درست پس از پیروزی رویال چلنجرز بنگلور بر لاککنو سوپر جاینتز در یک تریلر کم امتیاز به اوج خود رسید. در طول نبرد میدانی، به خصوص بین ویرات کوهلی از RCB و نوین الحق از LSG، عصبانیت ها در میدان شعله ور شد، اما بعداً گوتام گامبیر نیز خود را درگیر درگیری لفظی دید. تفرقه کوهلی با گامبیر پس از بازی به نقطه اصلی صحبت تبدیل شد و آنها همچنین توسط هیئت کنترل کریکت در هند (BCCI) جریمه شدند.

نظرات کارشناسان در این مورد پس از این حادثه مطرح شده است. ویرندر سهواگ، بازکننده سابق هند، در واکنش به عصبانیت بر سر این سند، موضع جالبی در این مورد اتخاذ کرد و پیشنهاد کرد که تیم برنده باید برای جشن بیرون بیاید، در حالی که تیم بازنده باید “بی سر و صدا شکست را بپذیرد” و دور شود.

“من به محض تمام شدن مسابقه تلویزیون را خاموش کردم. نمی دانستم بعد از بازی چه اتفاقی افتاد. روز بعد که از خواب بیدار شدم، هرج و مرج زیادی در شبکه های اجتماعی دیدم. اتفاقی که افتاد اشتباه بود. بازنده باید قبول کند. باخت و راه برود و تیم برنده باید بیرون برود و جشن بگیرد.چرا باید به همدیگر چیزی بگویند؟یک چیزی که من همیشه می گویم این است که این بچه ها نمادهای ملی هستند. وقتی چیزی می کنند یا می گویند میلیون ها بچه دنبالشان می کنند و سهواگ در Cricbuzz گفت، احتمالا فکر کنید، “اگر نماد من این کار را انجام می داد، من هم انجامش می دادم.” بنابراین اگر آنها این را در نظر داشته باشند، چنین حوادثی را محدود می کنند.”

علاوه بر این، در طول چت، سهوگ پیشنهاد کرد که چنین بازیکنان نمادین طرفداران زیادی در میان طرفداران از جمله کودکان دارند. بنابراین، چنین دعواهایی سابقه درستی ایجاد نمی کند. کاپیتان و کریکت سابق هند همچنین پیشنهاد کرد که ممنوعیت BCCI می تواند به جلوگیری از چنین حوادثی در آینده کمک کند.

«اگر BCCI تصمیم بگیرد کسی را ممنوع کند، شاید چنین حوادثی به ندرت اتفاق بیفتد یا اصلاً اتفاق نیفتد. چنین اتفاقاتی در گذشته چندین بار رخ داده است، بنابراین بهتر است هر کاری را در محیط کنترل شده یک رختکن انجام دهید. وقتی روی زمین دراز کشیده اید این چیزها زشت به نظر می رسند. بچه های خودم می توانند لب بخوانند و بن استوکس را خیلی خوب می فهمند. بنابراین من احساس بدی دارم. وقتی شما چنین چیزهایی را می گویید، اگر بچه های من بتوانند آن را بخوانند، دیگران هم می توانند و فردا فکر می کنند که اگر آنها (کهلی و گمبهیر) می توانند آن را بگویند، من هم می توانم.

اگرچه Gambhir و Kohli توسط BCCI به شدت جریمه شدند، هیچ یک از آنها تعلیق نشدند.

موضوعات مطرح شده در این مقاله