توکیو میزبان نشست بین المللی ژیمناستیک به عنوان “آزمایش تورق” برای بازیهای المپیک است


این آخر هفته ، توکیو میزبان یک مسابقه بین المللی ژیمناستیک است ، که به عنوان “آزمایش تورق” توانایی خود در برگزاری مسابقات ورزشی در طی یک بیماری همه گیر کمتر از یک سال قبل از بازی های المپیک ، که ویروس را به تعویق انداخته است ، توصیف شده است. تیم های ژاپن ، آمریکا ، روسیه و چین روز یکشنبه در این تورنمنت دوستانه شرکت می کنند و این اولین رویداد ورزشی بین المللی در پایتخت ژاپن از زمان تعویق توکیو 2020 به مارس است. مسئولان ورزشی در داخل و خارج از کشور این موضوع را به دقت بررسی خواهند کرد ، به خصوص پس از آزمایش غلط مثبت ویروس کرونا برای بزرگترین ستاره المپیک ژاپن ، کوهی اوچیموری ، در آستانه این رویداد.

بوق تجاری

پادشاه کوهی ، دارنده سه بار مدال طلای المپیک ، هفته گذشته آزمایش وی ویروس مثبت بود ، اما چند آزمایش بعدی منفی بود و به او اجازه داده شد در رویداد یکشنبه شرکت کند.

جلسه ژیمناستیک در توکیو 2020 برگزار می شود و مقامات دولت ژاپن در حال برنامه ریزی برای مقابله با ویروس کرونا هستند تا امکان برگزاری بازی ها در سال آینده را نشان دهند ، حتی اگر واکسن در دسترس نباشد یا به طور گسترده استفاده شود.

ورزشکاران خارجی که به این مسابقات رسیده بودند لازم بود تا 72 ساعت پس از ورود به ژاپن آزمایش منفی وجود ویروس کرونا را پشت سر بگذارند اما قرنطینه دو هفته ای برداشته شد.

رسانه های ژاپنی گزارش دادند که آنها با هواپیماهای چارتر وارد ژاپن شدند و در بدو ورود فرودگاه آنها را از سایر مسافران جدا کرد.

تیم آمریکایی تمرین رسمی خود را از روز پنجشنبه آغاز کرد ، اما آنها و سایر تیم های خارجی تحت محدودیت های شدید قرار دارند.

همه ورزشکاران خارجی باید هر روز تست بدهند و حرکت آنها توسط میدان مسابقه ، مکان های تمرین و هتل هایی که هر هیئت یک طبقه کامل سفارش می دهد ، محدود می شود.

رئیس فدراسیون بین المللی ژیمناستیک ، موریناری واتانابه ، اذعان کرد که آزمایش روزانه ورزشکاران ممکن است “از نظر پزشکی بی معنی” باشد.

وی روزانه به نیكی گفت: “اما من می خواهم كه ورزشكاران احساس راحتی كنند.”

كدی مورافوشی ، رئیس آژانس ورزشی ژاپن ، این هفته به خبرنگاران گفت: “این رقابت” احتمالاً به یكی از آزمایشات лаكموس برای سال آینده تبدیل خواهد شد.

وی اظهار داشت که مثبت کاذب اوچیمورا چیزی است که مقامات باید برای آن آماده شوند ، افزود: “ما معتقدیم که این اتفاق ممکن است رخ دهد”.

وی گفت: “آنچه مهم است انجام اقدامات مشترک از قبل است.”

حدود 2000 تماشاگر این رویداد را مشاهده می كنند كه در مكانهای اجتماعی دوردست واقع شده است و آسوكا ترموتا ژیمناست ژاپنی اظهار داشت كه مشتاق بازگشت به جمع است.

وی به NHK گفت: “من بسیار شوکه شده ام زیرا پس از گذشت این مدت زمان احساس رقابت می کنم.”

“بسیار خوشحالم که در مقابل تماشاگران شرکت می کنم. می خواهم لذت ببرم و نمایش خوبی ارائه دهم.”

بالا رفته

اوچیمورا 31 ساله جذابیت اصلی رویداد یک روزه خواهد بود ، جایی که همه شرکت کنندگان به دو تیم با ملیت های مختلف “دوستی” و “همبستگی” تقسیم شدند.

نیروهای روسیه شامل نیکیتا ناگورنی است که در جام جهانی سال گذشته سه مدال طلا به دست آورد و آرتور دالالویان ، سه بار دیگر قهرمان جهان ، در حالی که ایالات متحده و چین از اعزام رقبای بزرگسال خود خودداری کرده اند.

مباحث ذکر شده در این مقاله