تولوز با شکست نانت قهرمان جام حذفی فرانسه شد

لوگان کاستا و تییس دالینگو در روز شنبه دو گل به ثمر رساندند که تولوز با نتیجه 5-1 نانت را شکست داد و برای اولین بار از سال 1957 قهرمان جام حذفی فرانسه شد. کاستا چهار دقیقه بعد تولوز را پیش انداخت و یک دوم به روشی مشابه اضافه کرد، قبل از اینکه دالینگو آن را دبل کند. به سختی نیم ساعت در استاددو فرانس بازی کرد. زکریا ابوهلال در اواخر نیمه دوم پس از اینکه لودویک بلاس یک ضربه نقطه ای تسلیت بخش برای نانت به ثمر رساند، پیروزی به یاد ماندنی تولوز را به پایان رساند.

“این یک مسابقه نمادین در این کشور است و ما به آن افتخار می کنیم. ما این کار را انجام دادیم و در باشگاه تاریخ سازی کردیم.”

با این حال، اگر میلان در لیگ قهرمانان یا لیگ اروپا واجد شرایط شود، تولوز در فصل آینده در اروپا بازی نمی کند زیرا هر دو باشگاه متعلق به شرکت سرمایه گذاری آمریکایی RedBird Capital Partners هستند.

رئیس جمهور امانوئل ماکرون قبل از بازی با بازیکنان حاضر در تونل دست داد تا از ترس از استقبال خصمانه پس از اصلاحات حقوق بازنشستگی بسیار نامطلوب خود که باعث اعتراضات و اعتصابات سه ماهه شد، اجتناب کرد.

تولوز در بازگشت به لیگ 1 فصل خوبی را سپری می کند و به راحتی در میانه جدول می نشیند و برای اولین بار در 66 سال گذشته به فینال می رسد.

برد 6-3 آنها مقابل آنجر در سال 1957 همچنان موفق‌ترین نتیجه مسابقات است، اما ده سال بعد باشگاه شکست خورد و یک باشگاه جدید در سال 1970 تأسیس شد.

تولوز در مواجهه با تیمی از نانت که برای بقا در لیگ برتر تلاش می کرد، بلافاصله کنترل را از طریق یک قهرمان بعید به دست گرفت زیرا کاستا دو گل اول فصل خود را در عرض 10 دقیقه به ثمر رساند.

مدافع میانی کیپ ورد که در این فصل تقریباً به طور انحصاری در جام حضور داشته است، از آندری ژیرو برای گل ابتدایی از کرنر برانکو فن دن بومن، برتری داشت.

ون دن بومن باز هم آغازگر ضربه دوم تولوز بود، هافبک هلندی یک ضربه ایستگاهی را روی صورت استین اسپایر زد و کاستا با تکان دادن سر قاطعانه از کنار آلبان لافونت گذشت.

مصطفی محمد، مهاجم نانت، پس از اینکه کیتیل هاگ، دروازه بان تولوز، توپ را به کرنر زد، سعی کرد با گابریل سوئیسو خط را بشکند.

تولوز خیلی زود اختلاف خود را افزایش داد، زمانی که سوازو یک توپ فوق العاده برای دالینگو پیچید تا لافونت را که می آید، بفرستد.

پس از اینکه ضربه فارس چایبی توسط لافونت به سمت مهاجم هلندی منحرف شد، دالینگو سپس به ریباند حمله کرد، اما در دقیقه 31 بود که تنش به پایان رسید.

نانت در نیمه دوم بعد از اینکه راسموس نیکولایسن در محوطه جریمه روی فابین سانتونگ خطا کرد، یک گل به ثمر رساند.

بلاس که در فینال سال گذشته مقابل نیس برنده را شکست داد، دوباره این کار را انجام داد، اما این بار برای قناری ها تسلی ضعیفی بود.

ابوهلال شب خوبی را برای تولوز با یک پنجم از لبه محوطه جریمه کرد تا جشن وحشیانه هواداران ارغوانی‌پوش خود را برانگیزد، در حالی که نانت ضعیف شده مجبور بود به سرعت خود را جمع کند تا از رنج بیشتر سقوط جلوگیری کند.

نیکلاس پالویس، مدافع نانت گفت: چیزی برای گفتن نیست، ما حاضر نشدیم. حالا باید در لیگ امتیاز بگیریم. باید ذهنمان را پاک کنیم، کار سختی خواهد بود.”

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله