توضیح: چرا رینکو سینگ ستاره KKR حتی هنوز برای هند بازی نکرده است

لیگ برتر هند (IPL) بستر مناسبی برای پرورش استعدادهای کریکت در هند بوده است. در طول سال ها، بازیکنان زیادی به میدان آمده اند، نام خود را در لیگ T20 به دست آورده اند و اولین بازی های بین المللی خود را انجام داده اند. ستاره نوظهور جدیدی که در تیم ملی را می زند، رینکو سینگ همه کاره از کلکته نایت ریدرز است. رینک با شاهکار خود در “Five Sixes” در برابر گجرات تایتانز در انتخاب ملی سر و صدا می کند. اما واقعیت شگفت‌انگیز این است که هنوز اولین نمایش خود را در هند انجام نداده است.

India A پلتفرمی است که به بازیکنان بالقوه کانالی می دهد تا کیفیت خود را به نمایش بگذارند و از تیم های بین المللی مختلف در سراسر جهان یاد بگیرند. رینکو که در دو سال گذشته در IPL نگاهی اجمالی به پتانسیل خود داشته است، هنوز در تیم هند ظاهر نشده است.

در حالی که نمی توان انکار کرد که رقابت برای مکان های کریکت هند بسیار زیاد است، اما اینطور نیست که رینکو هرگز فرصتی برای حضور در تیم هند A نداشته باشد. در واقع، در سال 2019، رینکو برای تیم هند A انتخاب شد. برای بازی سریلانکا A در یک سری تست غیر رسمی.

با این حال، شادی مارکت کوتاه مدت بود زیرا این بازیکن توسط هیئت کنترل کریکت در هند (BCCI) به دلیل شرکت در یک تورنمنت خارجی T20 بدون اجازه قبلی، تعلیق شد.

به گزارش ویزدن، رینکو متولد اوتار پرادش برای گلادیاتورهای دکن در جام رمضان T20 در ابوظبی حضور داشت و با به ثمر رساندن 361 دوش به طور میانگین 51.57 و نرخ ضربه 176 به ثمر رساند. در حالی که او یکی از بهترین بازیکنان لیگ در حالی که برای فرنچایز بازی می کرد، قانون BCCI را نقض کرد که منجر به تعلیق او شد.

در بیانیه BCCI در آن زمان آمده بود: “رینکو سینگ به مدت سه ماه از اول ژوئن 2019 به حالت تعلیق درآمده است. او از تیم فعلی “A” هند که قرار است بازی چند روزه را مقابل سری انجام دهد کنار گذاشته شده است. Lanka ‘A’ که از 31 مه 2019 شروع می شود، BCCI در آینده چنین تخلفاتی را تحمل نخواهد کرد و اگر بازیکنی قوانین و مقررات BCCI را نقض کند، اقدامات سختگیرانه انجام خواهد شد.

با این حال، رینکو درس خود را آموخت و خود را وقف مسابقات هند کرد تا از تکرار چنین سناریویی جلوگیری کند.

رینکو با 40 بازی درجه یک و قهرمانی در لیگ برتر هند، بدون شک به جاه طلبی های خود در هند کمک کرده است.

موضوعات مطرح شده در این مقاله