توضیح: چرا راوی بیشنوی با وجود ضربه مستقیم هارشال پاتل بیرون نیامد

IPL 2023: LSG برای آخرین تحویل در برابر RCB به یک بار نیاز داشت.© BCCI

Lacknow Super Giants (LSG) روز دوشنبه پس از انجام یک تعقیب و گریز 213 ران مقابل رویال چلنجرز بنگلور، به مسیرهای پیروزی در لیگ برتر هند (IPL) بازگشت. RCB نیاز به دفاع از پنج ران در فینال اوور داشت و هارشال پاتل تقریباً موفق شد قبل از یک سری اشتباهات از سوی او و دینش کارتیک به LSG اجازه داد تا در ورزشگاه M Chinaswamy غارت شود. با افت دو ویکت در فینال اوور، LSG در آخرین تحویل به یک دور نیاز داشت. با این حال، هنوز درام زیادی در انتظار بود.

در حالی که هارشال می‌خواست برای آخرین بار در روز دوشنبه توپ را ببرد، متوجه شد که راوی بیشنوی، دم‌باز، بیش از حد به سمت غیر ضربه‌ای می‌رود.

کاسه ساز در جای خود ایستاد، اما نتوانست غل و زنجیر را حرکت دهد. برای جبران اشتباه خود، هارشال تصمیم گرفت توپ را در کنده ها فرو کند در حالی که بیشنوی سعی داشت توپ را پرتاب کند.

در حالی که توپ به کنده ها برخورد کرد، بیشنوی از زمین خارج نشد. داور داخل زمین حتی به تصمیم داور سوم اشاره نکرد که باعث تعجب بسیاری شد.

با این حال، طبق قانون 38.3.1.2 باشگاه کریکت مریل‌بون (MCC)، «حتی اگر غیر مهاجم زمین خود را قبل از نقطه‌ای که معمولاً انتظار می‌رود توپ‌باز باید توپ را رها کند، پس از رسیدن به آن نقطه، زمین خود را ترک کرده باشد. بر اساس این قانون، دیگر امکان ندارد که یک بولر از یک مهاجم خارج شود.

اگر منصف باشیم، همانطور که هارشال اقدام خود را کامل کرد، پرتاب او به سمت غیر مهاجم توسط داور غیرقانونی اعلام شد.

اگر هارشال می‌توانست از ویکت‌ها خارج شود، بازی با یک سوپر اوور قطعی می‌شد، زیرا LSG قبلاً 9 ویکت داشت.

با این حال، خطای او، که باعث شد کارتیک در آخرین تحویل اشتباه کند، به LSG اجازه داد تا با برد کنار رود.

موضوعات مطرح شده در این مقاله