توضیح داد: چرا آجینکیا راهانه به فینال جام جهانی تست هند فراخوانده شد

بازگشت آجینکیا راهانه باتس زن کهنه کار به ترکیب هند برای حضور در فینال جام جهانی تست شگفتی های زیادی را به همراه داشت، با توجه به اینکه آخرین باری که او برای آخرین بار با لباس سفید برای تیم ملی بازی کرد حدود 15 ماه پیش بود. صحبت‌ها درباره اینکه رهانه قبلاً «بازی خداحافظی» خود را مقابل آفریقای جنوبی در نیولندز انجام داده بود، یک سال پیش شدید بود. اما اکنون مردی که زمانی هند را به قهرمانی معروف Border-Gavaskar Trophy 2020-21 رساند، به رنگ ملی بازگشته است. اما چه چیزی باعث بازگشت رهانه به ترکیب آزمون شد؟

از زمانی که هیئت کنترل کریکت در هند (BCCI) ترکیب تیم را برای فینال WTC در برابر استرالیا اعلام کرد، صحبت ها در مورد بازگشت رهانه در میان برخی عملکردهای پربار برای چنای سوپر کینگز (CSK) شتاب بیشتری گرفته است. اما این فقط فرم او در لیگ برتر هند (IPL) نبود که به او کمک کرد تا فراخوانی پیدا کند.

شماره های داخلی:

وقتی نوبت به انتخاب یک تیم آزمایشی می رسد، Ranji Trophy بزرگترین پلتفرم برای تاثیرگذاری بازیکنان باقی می ماند. رهانه همین کار را کرد.

در آخرین کمپین رانجی برای بمبئی، این بازیکن 34 ساله 634 دوش در 11 اینینگ با میانگین درخشان 57.63 به ثمر رساند. او در آن 11 اینینگ دویست گل به ثمر رساند که شامل 204 ران بود. میانگین مبارزات انتخاباتی او حتی بالاتر از میانگین کلاس اول او 47.12 بود.

تجربه خارجی:

شاید رهانه 15 ماه است که برای هند بازی نکرده است، اما همچنان یکی از باتجربه ترین بازیکنان تیم در کریکت تست است. اجرای او در شرایط خارج از کشور نیازی به معرفی ندارد. رهانه با حضور در برخی از سخت‌ترین زمین‌های جهان، یک امتیاز برای این تیم است، به‌ویژه با توجه به اینکه فینال WTC مقابل استرالیا در Oval لندن برگزار می‌شود.

مصدومیت و مشکلات فرم در تیم:

اگر شریاس ایر کاملاً آماده و در دسترس بود، رهانه ممکن بود چنین شانس بزرگی نداشت. با توجه به اینکه اییر قرار است چند ماه دیگر از میادین دور باشد، به نظر می رسد رهانه بهترین گزینه انتخاب کنندگان برای نقش متوسط ​​باشد.

Suryakumar Yadav توسط تیم در تست ها مقابل استرالیا امتحان شد، اما او نتوانست فرم کریکت T20 خود را در سفیدپوشان تکرار کند. KL Rahul یکی دیگر از بازیکنانی است که برای فرم با مشکل مواجه شده است. در آن صورت شاید رهانه امن ترین گزینه برای هدایت تیم بود.

فرم فعلی:

رهانه با 209 دوش سومین گلزن برتر فصل جاری IPL 2023 است. حتی میانگین او 52.25 است که در مسابقات T20 بسیار نادر است. اما آنچه که در مورد این بازیکن کهنه کار تاثیرگذار است این است که این دویدن ها از چوب او نه از ضربات تیز، بلکه از پرتاب های مناسب کریکت به دست آمده است.

رهانه در فصل جاری در لیگ برتر فوتبال CSK، فرمی مثال زدنی از خود نشان داده است. اعتماد به نفس و کنترل او در خط 22 یاردی دقیقاً ویژگی هایی است که تیم هند در برابر استرالیا در فینال مسابقات قهرمانی تست به آن نیاز دارد.

موضوعات مطرح شده در این مقاله