توصیه ساچین تندولکار به من کمک کرد تا بازی خود را دوباره تعریف کنم و کارم را طولانی کنم: میتالی راج

Sachin Tendulkar و Mithali Raj که بیش از دو دهه در صدر بازی خود باقی ماندند، مظهر برتری و طول عمر در کریکت جهانی هستند. در حالی که Tendulkar باعث شد مردم عاشق این بازی شوند، میتالی اولین سوپراستار زن کریکت هند شد. با این حال، شک به خود می تواند در ذهن بزرگانی مانند Tendulkar و Mithali نیز رخنه کند. در آستانه پنجاهمین سالگرد تولد تندولکار، میتالی با PTI درباره اولین تعاملش با او، تأثیری که او بر ضربات ضربتی او داشت و اینکه چگونه صحبت با استاد بلستر قبل از جام جهانی زنان 2017 به او کمک کرد تا بازی را دوباره فکر کند، صحبت کرد.

هنوز صحبت هایمان را قبل از جام جهانی 2017 انگلیس به یاد دارم. بعد از چت گروهی، من با او یک به یک صحبت کردم. من می‌خواستم از او بپرسم که چگونه توانسته چنین حرفه‌ای طولانی داشته باشد و چگونه خود را برای رویارویی با توپ‌بازان جدید نسل جوان اختراع کرد.

“وقتی شما چنین حرفه ای طولانی دارید، هر نسلی توپ گیرهای بزرگی دارد، می خواستم بدانم او چگونه با این کار ادامه می دهد. وقتی بزرگتر می شوید، مردم می گویند که سرعت حرکت پاهای شما کند می شود، شما دیرتر خط و طول را بلند می کنید و نه سریع روی توپ

می‌خواستم بدانم او چگونه توانست بر همه اینها غلبه کند و در اوج باشد. او پیشنهاداتی می‌داد و من سعی کردم آن را در تمرینات به کار ببرم.

اگرچه هند در فینال شکست خورد، اما این یک نتیجه برجسته بود که انقلابی در کریکت زنان در این کشور ایجاد کرد.

میثالی به یاد آورد که او و تندولکار زیاد در مورد تکنیک صحبت نکردند، زیرا گفتگو بیشتر در مورد جنبه ذهنی بازی بود.

ما در مورد تکنیک با جزئیات صحبت نکردیم، زیرا هرکسی تکنیک های متفاوتی دارد. به عنوان یک حرفه ای بزرگسال پس از مدت ها بازی کردن، تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که به یک بازیکن دیگر توصیه های آماده سازی بدهید، و او در این زمینه به من کمک کرد.

“در آن زمان، انتظارات از من برای اجرای با خفاش و به عنوان کاپیتان بالا بود.

“وقتی می شنوید که مردم در مورد نزدیک شدن به بازنشستگی او صحبت می کنند، و واقعاً می خواهید در این مرحله واقعاً خوب عمل کنید و نشان دهید که سن بر مهارت های شما تأثیر نمی گذارد، فکر کردم که بهترین فردی است که می توان با او صحبت کرد. همه اینها را پشت سر گذاشت.» او گفت.

سال 2017 بود، اما اولین برخورد میتالی با ساچین 15 سال پیش بود، پس از شکستن رکورد بالاترین امتیاز فردی در کریکت تست زنان.

کریکت زنان در آن زمان توجه و فرصت‌هایی را که شایسته آن بود جلب نکرد و میتالی و هم‌تیمی‌هایش تحت تأثیر اولین برخورد خود با استاد ضربتی قرار گرفتند.

در سال 2002، در جوایز کاسترول، که قبلا برای مردان کریکت بود، از من تقدیر شد. من به آنجا دعوت شدم. او (تندولکار) به عنوان فردی برخورد کرد که بسیار علاقه مند بود چگونه تمرین کنیم، چه امکاناتی داریم.

در آن زمان ما تحت WCAI بودیم و نه BCCI. او می خواست بداند که آیا من روی ویکت های تشک زیاد بازی می کنم یا ویکت های چمن.

ما بیشتر روی ویکت های مات بازی می کردیم. او گفت که بازی روی ویکت های مات مزایای خود را دارد و برای بازی روی پای عقب خوب است. او یک فرد بسیار مثبت بود.

بازی آفساید میتالی یک اثر هنری بود، اما وقتی نوبت به تندوکار رسید، او متوجه شد که او چقدر در مقابل ضربات مداوم ضربه می زد، تعجب آور بود.

من هرگز نتوانستم مانند یک طرفدار دیوانه کریکت را تماشا کنم، زیرا مشغول بازی بودم. اگر نیاز به دیدن یک عکس خاص از او داشتم یا اینکه چگونه با شین وارن بازی می‌کرد، نکات برجسته را تماشا می‌کردم، زیرا بازی کردن لگ اسپینر برای یک ضربه زن دست راست بسیار دشوار است.

چیزی که واقعاً برای من قابل توجه بود این بود که چگونه او در هر ضربه، چه پوشش یا ضربه مستقیم او، کامل می‌رود. من مخصوصاً کاری را که او در ناحیه نقطه انجام می دهد دوست دارم.

آمادگی ذهنی او بارها توسط هم تیمی هایش تحسین شده است. او نه تنها به مهارت، بلکه به آمادگی ذهنی نیز اهمیت می داد و به همین دلیل بود که توانست برای مدت طولانی در اوج بماند.” Tendulkar و Mithali به ترتیب 24 و 23 سال را در کریکت بین المللی گذرانده اند و چنین طول عمری باعث مقایسه شده است. میثالی گفت که او نمی تواند در هیچ چیز با دستاوردهای شگفت انگیز تندولکار برابری کند.

«مقایسه فقط به دلیل طول عمری که هر دوی ما داشتیم اتفاق افتاد. او کسی بود که من در بزرگ شدن به او بت می‌پرداختم، طوری که خودش را در داخل و خارج از زمین بازی می‌کرد.

«مقایسه شدن با او بسیار بزرگ است. فکر نمی‌کنم کسی به ساچین و دستاوردهایش نزدیک شود و اینکه چگونه ورزش را در هند تغییر داد تا برای همه جذاب باشد.” چه چیزی تندولکار را از دیگر بزرگان متمایز می کند؟ “دو جنبه در آن وجود دارد. او هنوز هم وقتی در مورد ورزش صحبت می کند بسیار درگیر است. شما می توانید احساسات کودکانه را در چهره او ببینید. او ورزش را بسیار دوست دارد.

ثانیاً، وقتی بازنشسته می‌شویم، تمایل داریم در صندلی عقب بنشینیم. ما به اندازه‌ای تمرین نمی‌کنیم. فکر نمی‌کنم او هرگز این کار را انجام دهد. یک روز در یک کمپ در بمبئی بودیم و او قرار بود برای دوران بازنشستگی بازی کند. بازیکنان مسابقات و او به تمرین آمد.

این نشان می‌دهد که وقتی او به زمین می‌رود، نمی‌خواهد چیزی را بدیهی فرض کند. ما از این نظر شبیه هم هستیم.»

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله