توخل، سرمربی بایرن، دوباره رویاهای من سیتی در لیگ قهرمانان اروپا را تهدید کرد

منچسترسیتی و پپ گواردیولا باید در لیگ قهرمانان اروپا مقابل توماس توخل به میدان بروند که سرمربی تازه منصوب شده بایرن مونیخ برای بازی اول یک چهارم نهایی خود در روز سه شنبه از اتحاد دیدار کند. توخل به عنوان سرمربی چلسی در اولین و تنها تلاش سیتی برای رسیدن به فینال لیگ قهرمانان در سال 2021 پیروز شد. همچنین این نزدیک‌ترین دیداری است که گواردیولا در 10 تلاش در دوران حضور در بارسلونا، بایرن مونیخ و سیتی به سومین جام اروپایی خود به عنوان سرمربی رسیده است. پیروزی 1-0 چلسی در مقابل ورزشگاه تقریباً خالی دراگائو در پورتو به دلیل محدودیت های ویروس کرونا در دو سال پیش، موردی بود که شاگرد از استاد پیشی گرفت.

توخل به عنوان یک مربی جوان، تیم مسلط گواردیولا بارسلونا را مورد مطالعه قرار داد و تحسین کرد، تیمی که در چهار سال از سال 2008 تا 2012، 14 جام از جمله دو قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد.

مسیرهای آنها سپس در طی سه سال هدایت گواردیولا در بایرن مونیخ به هم پیوست، در حالی که توخل مربی ماینتس و سپس بوروسیا دورتموند بود.

دو طرفدار فوتبال، این زوج حتی تا آخر شب در یک بار در مونیخ در سال 2014 با استفاده از لیوان و نمک و فلفل‌دان برای شبیه‌سازی ترکیب‌ها صحبت کردند.

توخل قبل از فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال 2021 گفت: “من از زمانی که پپ بازیکن بود، طرفدار بزرگی بودم و بعد از آن که مربی شد، برای من مانند یادگیری در کار بود.”

من در آکادمی مربی بودم و سپس در بوندسلیگا با ماینز بازی کردم، اما فکر نمی‌کنم حتی یک بازی (بارسلونای گواردیولا) را از دست دادم زیرا چیزهای زیادی برای یادگیری وجود داشت.

احترام متقابل است. گواردیولا فصل گذشته توخل را به عنوان “یکی از معدود مربیانی که برای تبدیل شدن به یک مربی بهتر از او یاد گرفتم” توصیف کرد.

– شجره نامه لیگ قهرمانان –

گواردیولا در درگیری بین این دو دست برتر را داشت.

سه برد چلسی در فاصله شش هفته مانده به فصل 2020/21 تنها برد توخل در 10 دیدار بین آنها و 6 دیدار گواردیولا است.

اما او مهمترین آنها را برد و شجره نامه او در لیگ قهرمانان نقش مهمی در تضمین خدمات بایرن و اخراج یولیان ناگلزمن در یک حرکت شوکه کننده در ماه گذشته داشت.

توخل همچنین پاری سن ژرمن را به اولین فینال رقابت های باشگاهی برتر اروپا در سال 2020 هدایت کرد و رئال مادرید قهرمان نهایی را در یک چهارم نهایی سال گذشته به وقت اضافه رساند، علیرغم اینکه چلسی در بحران به دلیل تحریم های اعمال شده بر مالک وقت، رومن آبراموویچ به پایان رسید.

این بازیکن 49 ساله اکنون وظیفه دارد در شکست گواردیولا برای بازگرداندن بایرن به افتخار لیگ قهرمانان موفق شود.

اما وزن انتظار برای سرمربی سیتی بسیار سنگین تر است.

گواردیولا در هفتمین فصل حضورش در منچستر، برای پنجمین قهرمانی خود در لیگ برتر تلاش می کند.

با این حال، ناکامی در عبور از مرز در اروپا لکه‌ای بر دفتر او باقی مانده است.

گواردیولا در مورد اهمیت قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا برای میراثش در اتحاد گفت: “این به این معنی نیست که من با آن موافق هستم، اما قطعا ما در این رقابت قضاوت خواهیم شد.”

حضور ارلینگ هالند فشار بیشتری بر گواردیولا می‌افزاید تا در نهایت کار امسال را انجام دهد.

این بازیکن نروژی پس از بازگشت از مصدومیت در پیروزی 4-1 شنبه مقابل ساوتهمپتون دو گل به ثمر رساند تا تعداد او در این فصل به 44 برسد.

این اعداد گواردیولا را بر آن داشته تا مهاجم ستاره خود کریستیانو رونالدو و لیونل مسی را با هم مقایسه کند.

اما زمانی که آخرین مراحل لیگ قهرمانان اروپا بیشترین اهمیت را دارد، باید تفاوت ایجاد می‌کرد و سیتی را مجبور می‌کرد تا با رقابت در سراسر اروپا مبارزه کند تا هالند را به ارمغان بیاورد.

این بازیکن 22 ساله در 25 بازی در لیگ قهرمانان اروپا 33 گل به ثمر رساند، از جمله پنج گل در شکست 7-0 مقابل لایپزیگ در مرحله یک هشتم نهایی.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله