توجه به Neeraj Chopra در حالی که او برای اولین بار به عنوان قهرمان لیگ الماس رقابت می کند

نیراج چوپرا، ستاره پرتاب کننده نیزه که برای اولین بار به عنوان قهرمان لیگ الماس رقابت می کند، در اولین مرحله از سری جلسات معتبر روز جمعه با دشمنان آشنا روبرو خواهد شد، زیرا او به دنبال شروع یک فصل “طولانی” پر از بازی خوب است. چوپرای 25 ساله که همچنین دارنده مدال نقره مسابقات جهانی 2022 است، در زمینی پر ستاره به مصاف اندرسون پیترز مدافع قهرمان جهان از گرنادا و برنده مدال نقره المپیک توکیو از جمهوری چک می رود. باشگاه ورزشی قطر

چوپرا که بهترین رکورد شخصی و ملی 89.94 متر را دارد، در سال 2018 در تنها حضور دیگر خود در لیگ الماس دوحه با 87.43 متر چهارم شد. سال گذشته، او به دلیل عدم آمادگی عمومی و قدرت، نتوانست در اینجا شرکت کند.

اگرچه چوپرا بازی دوحه را از دست داد، اما سال گذشته چوپرا یکی پس از دیگری تاریخ فیلمنامه را ثبت کرد. او اولین قهرمان لیگ الماس هند پس از پیروزی در فینال بزرگ سال 2022 در زوریخ در ماه سپتامبر شد. یک ماه قبل، او اولین هندی بود که در لوزان در لیگ الماس پیروز شد.

چوپرا ماه گذشته گفت که در حال حاضر از نظر “فیزیکی و فنی” احساس بهتری دارد، اما با توجه به رقابت باورنکردنی که سال گذشته در اینجا دیده شد، کسب جایزه برتر در لیگ الماس افتتاحیه برای او آسان نخواهد بود.

پیترز پنجمین طولانی‌ترین پرتاب نیزه در تاریخ را با پرتاب نیزه در ارتفاع 93.07 متری انجام داد، درست از رکورد 93.90 متری توماس رولر آلمانی که در سال 2017 ثبت شده بود.

Wadlejch که در المپیک توکیو پس از چوپرا دوم شد و در مسابقات جهانی 2022 برنز را کسب کرد، سال گذشته در اولین پرتاب بیش از 90 متر خود بهترین رکورد شخصی 90.88 متر را به ثبت رساند.

به همراه سه قهرمان اروپا، جولیان وبر از آلمان، که دارای بهترین رکورد شخصی 89.54 متر است، قهرمان المپیک 2012 کشورن والکات (PB 90.16 متر) از ترینیداد و توباگو و قهرمان سابق جهان و دارنده مدال نقره المپیک 2016 جولیوس یگو (PB 92.72) م) کنیا.

چوپرا در کنفرانس مطبوعاتی پیش از مسابقه گفت: “این اولین مسابقه من در این فصل است. وقتی رقابت عالی داشته باشید همیشه خوب است.”

وادلیچ قبلاً 88.38 متر را در پوچف استروم (آفریقای جنوبی، 18 آوریل) پرتاب کرده است، بنابراین فکر می کنم فردا رقابت زیادی وجود خواهد داشت. همچنین، دوحه به خاطر پرتاب های 90 متری خود مشهور است، بنابراین، امیدوارم فردا نتایج عالی را برای همه شاهد باشیم. یکی از اهداف چوپرا، اولین دارنده مدال طلای المپیک هند در دو و میدانی، شکستن مرز 90 متر در سال جاری، استاندارد طلایی در دنیای پرتاب نیزه است، اما اینکه آیا او می تواند در اولین مسابقه خود در این فصل به این موفقیت دست یابد، باید دید. بیرون

او ماه گذشته گفت که امسال نیز قصد دارد از حد مطلوب عبور کند، اگرچه برای رسیدن به این شاهکار خود را تحت فشار قرار نمی دهد.

“سال گذشته من فقط 6 سانتی متر از 90 متر کوتاه بودم. امیدوارم امسال این کار را انجام دهم، اما فشار زیادی به خودم وارد نمی کنم. این یک علامت جادویی است و باشگاه 90 متری در دنیای پرتاب نیزه مشهور است. امیدوارم چوپرا گفت تا امسال شرکت کنم.

نشست دوحه همچنین میزبان آلداس پل قهرمان بازی های مشترک المنافع 2022 پرش سه گام خواهد بود که پدرو پیکاردو قهرمان المپیک توکیو (PB 18.08 متر) از پرتغال، اندی دیاز هرناندز قهرمان لیگ الماس (17.07 متر) از کوبا و دارنده دو مدال طلای المپیک در آن حضور دارند. 2012 و 2016) و قهرمان پنج بار جهان کریستین تیلور (PB 18.21m) از ایالات متحده آمریکا.

با بهترین رکورد شخصی 16.99 متر، قرار گرفتن روی سکو در زمینی درجه یک برای پل دشوار خواهد بود. او در مسابقات CWG بیرمنگام با تلاش 17.03 متری با کمک باد طلا گرفت.

لیگ الماس معتبرترین مجموعه دو و میدانی است که بخشی از بالاترین سطح رویدادهای یک روزه در مسابقات جهانی دو و میدانی است. لیگ الماس 2023 شامل 13 دیدار است که با رویداد در دوحه آغاز می شود و با فینال لیگ الماس دو روزه در یوجین، ایالات متحده آمریکا در 16 تا 17 سپتامبر به پایان می رسد.

موضوعات مطرح شده در این مقاله