تمام ناپل از خوشحالی منفجر می شود زیرا ناپولی پس از سه دهه قهرمان سری آ شد. نگاه کن

بعد از 33 سال انتظار، همیشه قرار بود جشن بزرگی باشد. و هنگامی که سوت تساوی 1-1 ناپولی مقابل اودینزه به صدا درآمد، این شهر جنوبی ایتالیا در غوغای شادی جمعی بلند شد زیرا تیم آنها اولین قهرمانی خود در سری آ را پس از دیگو مارادونا به دست آورد. “باورنکردنیه! خیلی وقت است!” فاکوندا کوئنس، 33 ساله، در حالی که طرفداران با اشک، جیغ، خنده و در آغوش گرفتن در میان دریایی از دود مشعل های قرمز جشن گرفتند، گفت.

این تیم در آن سوی کشور بازی می کرد، اما هواداران در سرتاسر ناپل جمع شده بودند تا بازی را روی نمایشگرهای بزرگ در میادین و جلوی کلیساها دنبال کنند.

“ما عنوان قهرمانی را کسب خواهیم کرد!” آنها بارها و بارها شعار می دادند در حالی که بوق ها در خیابان ها و بالکن هایی که برای هفته ها با بند آبی، پرچم های آبی و بنرهای آبی تزئین شده بودند، به صدا درآمدند.

وقتی لحظه پیروزی بالاخره فرا رسید، هوای شب مملو از هلهله، فریاد و آتش بازی شد، در حالی که صدای بوق ممتد موتورسیکلت ها و ماشین ها به هیاهوی شادی می بخشید.

Fabrizio D’Aniello، 35 ساله، در حالی که صورتش با پودر آبی پوشانده شده است، گفت: “ما احساس می کنیم باری برداشته شده است زیرا سال ها تلاش کرده ایم – و در نهایت پاداش دریافت می کنیم.”

حدود 55000 هوادار مسابقه را روی یک صفحه نمایش بزرگ در استادیوم مارادونا تماشا کردند، ورزشگاهی که به نام مهاجم آرژانتینی نامگذاری شده است، که بسیاری در اینجا او را تقریباً الهی می دانند.

در زمان مارادونا، که در سال 2020 درگذشت، ناپولی اولین اسکودتو خود را در سال 1987 و دومین اسکودتو خود را در سال 1990 به دست آورد.

– “مارادونا با ماست” –
هواداران ناپولی ماه‌ها در آرزوی برداشتن اسکودتو از باشگاه‌های بزرگ شمال ایتالیا و بازگرداندن آن به شهری بودند که درگیر مشکلات و مشکلاتی بود، اما به شدت به تیم خود متعهد بودند.

الساندرو دی لوکا، دانش آموز 19 ساله ای که روسری ناپولی بر سر داشت، می گوید: «سال ها احساس می کردیم که تیم های شمال در حاشیه هستند.

من 33 سال کسری را پشت سر نگذاشتم اما برای این تیم اشک ریختم.

پیروزی یکشنبه گذشته زمانی که هزاران هوادار آبی پوش، بسیاری با موهای آبی، تاج های آبی یا کلاه گیس های مارادونا به مرکز شهر آمدند، به یک امکان ریاضی تبدیل شد.

اما تا پنجشنبه شب بود که تیم لوچیانو اسپالتی در نهایت کاری را انجام داد که یک ماه مانده به پایان فصل اسکودتو را به دست آورد.

آنتونیو اسپوزیتو، 65 ساله، پیشتر در حالی که سگ آبی پوش خود را در نزدیکی نقاشی دیواری غول پیکر مارادونا در محله اسپانیایی می‌رفت، گفت: «فوتبال در DNA ماست، ما ایتالیایی هستیم، اما مهم‌تر از همه ناپلی‌ها».

این پیروزی حتی بهتر از پیروزی اول است، ما احساس می کنیم که مارادونا با ما است و از ما محافظت می کند.

غرفه‌های فروش کالاهای ناپولی خیابان‌های مرکز تاریخی را پر کرده بودند که ورودی آن با بنری که روی آن نوشته شده بود «به ناپولی، قهرمان ایتالیا 2022/2023 خوش آمدید» مشخص شده بود.

یک کیوسک محلی که خودتان انجام می‌دهید، یک ردیف پلاک‌های تشییع جنازه رقبای ناپولی در جلوی پنجره‌اش نصب کرده است که با گل و شمع تزئین شده، مانند یک قبرستان.

بر روی یکی از تابلوها نوشته شده بود: “میلان برای شادی ناپلی ها اینجا خوابیده است.”

«در سال 1987 برای کسب عنوان اول یک دختر به دنیا آوردم. آنجلا کاپابیانکا 56 ساله می گوید: پس از سال ها، تمام رقابت ها با یوونتوس، باید پیروز می شدیم.

انزو دی روزا، یک ناپلی تبار اسپانیایی، گفت که پیروزی ناپل نشان دهنده “رستگاری اجتماعی نسبت به شهرهای دیگر” در شمال است، که بسیاری در اینجا احساس می کنند که به حقارت نگاه می کنند.

او گفت: “این برای ما بسیار خوشحال است. این شهر از جنبه های مختلف – در هنر، فرهنگ و همچنین در فوتبال” می درخشد.

انتظار می رفت این مهمانی تا آخر هفته ادامه یابد، زمانی که ناپولی یکشنبه در خانه با فیورنتینا بازی کند و احتمالاً بعد از آن.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله