تصمیم بزرگ ICC قبل از فینال جام جهانی تست، “سیگنال نرم” داوران داخل زمین لغو شد

ICC تصمیم گرفته است به “سیگنال نرم” بحث برانگیز مقامات داخل زمین پایان دهد، که اغلب توسط کارشناسان مورد انتقاد قرار گرفته است زیرا اعتقاد بر این است که پس از ارسال تصمیم به طبقه بالا باعث سردرگمی بیشتر داوران تلویزیون شده است. از یک “سیگنال نرم” برای تعیین صحت صیدهای انجام شده در اینچ از زمین استفاده شد که لزوماً نمی توان با چشم غیر مسلح تأیید کرد. طبق قوانین ICC، “سیگنال نرم یک ارتباط بصری توسط داور پایانی بولر با داور سوم (همراه با اطلاعات اضافی از طریق رادیو دو طرفه در صورت لزوم) از تصمیم اولیه او در زمین قبل از شروع بازبینی داور است. “

تا این لحظه داوری که در زمین حضور داشت بر اساس شهود علامت «برو» یا «نه برو» می داد. و داور سوم مجبور شد به دنبال “سیگنال نرم” باشد زیرا اکثر فیلم ها قانع کننده نبودند.

ICC تغییرات را در “شرایط بازی” پس از تایید CEC توصیه های کمیته کریکت مردان به رهبری Sourav Ganguly و کمیته کریکت زنان اعلام کرد.

“تغییر اصلی مربوط به لغو سیگنال نرم افزاری است و داوران دیگر نیازی به دادن سیگنال نرم در هنگام ارسال تصمیمات به داور تلویزیونی ندارند. داوران داخل زمین قبل از تصمیم گیری با داور تلویزیون مشورت خواهند کرد.» .

گانگولی کاپیتان سابق هند گفت: “سیگنال های نرم در جلسات قبلی کمیته کریکت در چند سال گذشته مورد بحث قرار گرفته است. کمیته به طور طولانی در مورد آن بحث کرده و به این نتیجه رسیده است که سیگنال های نرم گاهی اوقات غیر ضروری و گیج کننده هستند، زیرا تغییر جهت گرفتن می تواند در تکرارها قانع کننده به نظر نمی رسند.” یکی دیگر از اعلامیه های بزرگ مربوط به معرفی کلاه ایمنی اجباری در موقعیت های پرخطر بود. استفاده از کلاه ایمنی اجباری خواهد بود: هنگام ضربه زدن به توپ‌زنان سریع، زمانی که ویکت‌ها در برابر کنده‌ها قرار می‌گیرند، زمانی که زمین‌بازان نزدیک به ضربه‌زن مقابل ویکت هستند.

گانگولی گفت: ما همچنین در مورد ایمنی بازیکنان صحبت کردیم که برای ما بسیار مهم است.

کمیته تصمیم گرفت برای اطمینان از ایمنی بازیکنان، استفاده از کلاه ایمنی در موقعیت‌های خاص اجباری شود. “قانون ضربه آزاد” جدید همچنین یک افزوده جزئی به قانون ضربه آزاد وجود داشت: هر دوی که با ضربه آزاد به ثمر می رسد وقتی توپ به کنده ها برخورد می کند اکنون به عنوان دویدن حساب می شود. این بدان معناست که ضربه‌ها اکنون می‌توانند با یک ضربه آزاد ضربه بخورند و سعی کنند همین کار را انجام دهند.

این تغییرات در تاریخ 1 ژوئن 2023 از چهار روز یکباره بین انگلیس و ایرلند اعمال خواهد شد.

فینال بعدی جام جهانی تست بین هند و استرالیا که از 7 ژوئن آغاز می شود نیز از این شرایط جدید بازی پیروی خواهد کرد.

موضوعات مطرح شده در این مقاله