تاتنهام کریستین استلینی، سرمربی موقت تیمش را پس از تحقیر بازی مقابل نیوکاسل اخراج کرد

تاتنهام روز دوشنبه، کریستین استلینی، سرمربی موقت تاتنهام را پس از آن که دنیل لوی، رئیس هیئت مدیره، شکست 6-1 یکشنبه مقابل نیوکاسل را “کاملاً غیرقابل قبول” توصیف کرد، برکنار کرد. استلینی که تنها ماه گذشته پس از ترک باشگاه، آنتونیو کونته، سرمربی سابقش، هدایت این تیم را برعهده گرفت، بلافاصله جای خود را به رایان میسون خواهد داد. دستیار بلندمدت کونته تنها یکی از چهار بازی او را برده است که به نظر می رسد ضربه مهلکی به شانس اسپرز برای صعود به لیگ قهرمانان فصل آینده وارد کند.

تاتنهام همچنان در رده پنجم لیگ برتر قرار دارد، اما شش امتیاز از چهار تیم برتر فاصله دارد و حداقل یک بازی بیشتر از تیم های بالاتر از خود انجام داده است.

یک فصل سخت در سنت جیمز پارک به اوج خود رسید زیرا اسپرز تنها پس از 21 دقیقه 5-0 شکست خورد.

لوی در بیانیه باشگاه گفت: بازی یکشنبه مقابل نیوکاسل کاملا غیرقابل قبول بود.

کریستیان سمت فعلی خود را به همراه کادر مربیگری خود ترک خواهد کرد. کریستین وارد یک لحظه سخت در فصل ما شد و می‌خواهم از او به خاطر رفتار حرفه‌ای که او و کادر مربیگری‌اش چنین دوران سختی را پشت سر گذاشتند، تشکر کنم.”

با این حال، تصمیم به جایگزینی کونته با یکی از اعضای کادر پشتیبانش در وهله اول، باعث شد تا لوی مورد انتقاد بیشتر طرفداران قرار گیرد.

لوی افزود: “ما می توانیم دلایل زیادی را بررسی کنیم که چرا این اتفاق افتاد و در حالی که من، هیئت مدیره، مربیان و بازیکنان باید مسئولیت جمعی را بپذیریم، در نهایت مسئولیت با من است.”

“امروز با کمیته بازیکنان ملاقات کردم – تیم مصمم است که با هم متحد شود تا بهترین پایان ممکن را به فصل ارائه دهد. همه ما درک می کنیم که باید عملکردی ارائه دهیم که حمایت باورنکردنی شما را جلب کند.”

میسون که در پایان فصل 2020/21 هدایت تیم را نیز بر عهده داشت، در دیدار خانگی روز پنجشنبه با منچستریونایتد در میدان خواهد بود.

پس از اینکه فصل گذشته تحت هدایت کونته در رده چهارم قرار گرفت، امیدها زیاد بود که تاتنهام بتواند در این فصل بهتر پیش برود زیرا سرمربی سابق چلسی با خریدهای جدید به ارزش بیش از 100 میلیون پوند (124 میلیون دلار) مسلح شده بود.

اما پس از تنها یک شکست در 10 بازی اول خود در چمپیونشیپ، اسپرز در 10 بازی از 22 بازی اخیر خود شکست خورده است.

ناله حیرت انگیز کونته که انگشت اتهام را به سمت ناتوانی بازیکنانش در عملکرد تحت فشار نشانه رفت، به دوران سرمربیگری ایتالیایی پایان داد.

اما همه چیز در دوران استلینی بهبود نیافت زیرا اسپرز با گلزنی اورتون 1-1 در معرض خطر سقوط را به ثمر رساند و 3-2 در خانه مقابل بورنموث شکست خورد و در نیوکاسل شکست خورد.

وضعیت ناخوشایند تاتنهام سوالاتی را در مورد آینده هری کین، ستاره مهاجم این تیم ایجاد کرده است.

کاپیتان تیم ملی انگلیس تنها یک سال از قراردادش باقی مانده است و مورد توجه بایرن مونیخ و منچستریونایتد قرار گرفته است.

فابیو پاراتیچی، مدیر اجرایی فوتبال باشگاه نیز هفته گذشته پس از از دست دادن درخواست تجدیدنظر در مورد محرومیت جهانی 30 ماهه از سمت خود، استعفا داد.

پاراتیچی در ماه ژانویه توسط فدراسیون فوتبال ایتالیا (FIGC) پس از اینکه باشگاه سابقش یوونتوس به اتهام حسابداری نادرست مجرم شناخته شد، محروم شد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله