بینجیارانی دیوی وزنه بردار هندی مدال نقره مسابقات قهرمانی آسیا را به دست آورد

Bindjiarani Devi وزنه بردار هندی به سرعت به دلیل عملکرد ضعیف خود در پرتاب نیزه به مدال نقره وزن 55 کیلوگرم مسابقات قهرمانی آسیا در کره در روز شنبه دست یافت. دارنده مدال نقره بازی های مشترک المنافع مجموعاً 194 کیلوگرم (83 کیلوگرم 111 کیلوگرم) را ثبت کرد تا آمار مدال های هند در مسابقات قهرمانی را باز کند. او در دوی سرعت نیز مدال نقره گرفت. درست است، مدال ها در وزن غیر المپیکی هستند.

مانیپور دو صعود ناموفق داشت – هر کدام در حرکت تند و تند و تند. اما یک مدال طلا حتی اگر آن دو بالابر را کامل می کرد، دور از دسترس او بود.

چن گوان لینگ از چین تایپه با 204 کیلوگرم (90 کیلوگرم 114 کیلوگرم) طلا گرفت و ووتی کوین نهو از ویتنام با 192 کیلوگرم (88 کیلوگرم 104 کیلوگرم) در رقابتی طاقت فرسا به مدال برنز دست یافت.

برترین ورزشکاران در وزن 55 کیلوگرم یا یک رده وزنی بالا یا پایین رفتند تا جواز حضور در بازی های پاریس سال آینده را کسب کنند.

بینجرانی خوب شروع کرد و دو تلاش اول خود را در 80 کیلوگرم و 83 کیلوگرم با سهولت نسبی به پایان رساند، اما تلاش او در وزن 85 کیلوگرم منتفی شد. رکورد شخصی او در ضربات تند و سریع 86 کیلوگرم است.

مانیپوری که در ضربات تند و سریع به مقام چهارم رسید، با بلند کردن دومین وزنه برتر در حرکت تند و سریع، بر این نقطه غلبه کرد.

او سپس با بلند کردن وزنه 115 کیلوگرمی تلاش کرد تا نتیجه خود را بهبود بخشد. سال گذشته او 116 کیلوگرم را در CWG در بیرمنگام بلند کرد.

مانیپوری به دلیل مصدومیتی که قبل از آزمایشات مقدماتی متحمل شده بود، مجبور شد به وزن اصلی خود یعنی 55 کیلوگرم بازگردد.

او در مسابقات جهانی سال گذشته به وزن 59 کیلوگرم رفت و در المپیک پاریس شرکت کرد و مقام 25 را از آن خود کرد.

پیش از این مسابقات، ویجی شارما سرمربی تیم تاکید کرد که هدف این است که بیندیارانی به سادگی در این مسابقات شرکت کند، رقابتی که یکی از مسابقات مقدماتی المپیک پاریس است و در بازی های آسیایی اواخر امسال به اوج خود می رسد.

طبق قوانین انتخابی المپیک 2024، ورزشکار الزاماً باید در مسابقات جهانی 2023 و جام جهانی 2024 شرکت کند.

علاوه بر دو مورد فوق، ورزشکار باید در سه رویداد اضافی زیر نیز شرکت کند: مسابقات جهانی 2022، مسابقات قهرمانی قاره ای 2023، جایزه بزرگ 1 2023، جایزه بزرگ II 2023 و مسابقات قهرمانی قاره ای 2024.

میرابای چان و بینجیارانی پس از رقابت در اینجا و در مسابقات قهرمانی جهان سال گذشته، اکنون به غیر از دو مسابقه اجباری، یک مسابقه اضافی برای رقابت دارند.

فدراسیون بین المللی وزنه برداری (IWF) رده بندی انتخابی المپیک (OQR) را برای هر وزن در پایان دوره مقدماتی منتشر خواهد کرد.

سه عملکرد برتر وزنه بردار در مرحله مقدماتی برای ارزیابی نهایی لحاظ خواهد شد. PTI APA AH AH

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله