بوکسورهای هندی با اطمینان از کسب سه مدال در مسابقات قهرمانی مردان جهان در سال 2023 برای اولین بار به قهرمانی رسیدند.

بوکسورهای دیپاک بوریا (51 کیلوگرم)، محمد حسام الدین (57 کیلوگرم) و نیشانت دو (71 کیلوگرم) تاریخ ساز شدند زیرا با هجوم به نیمه نهایی قهرمانی مردان جهان در روز چهارشنبه سه مدال را برای هند به دست آوردند. پیروزی در مرحله یک چهارم نهایی به این معنی است که سه ورزشکار مشت شده حداقل یک مدال برنز را به خانه خواهند برد. بهترین نمایش قبلی هند در سال 2019 بود که آمیت پانگال نقره بی سابقه ای را کسب کرد و مانیش کاوشیک مدال برنز را کسب کرد.

دیپاک با شروع مبارزات خود در هند، نورژیگیت دیوشبایف از قرقیزستان را با نتیجه 5-0 با تصمیم اتفاق آرا شکست داد و به روند درخشان خود در سنگین ترین وزنی که در المپیک پاریس شرکت خواهد کرد ادامه داد.

تسلط هندی به حدی بود که داور مجبور شد در مراحل پایانی مبارزه دو عدد سرپا به دیوشبایف بدهد.

دیپک که از راه دور می‌جنگید، به دنبال فرصت‌هایی برای زدن ضربات تمیز و دقیق بود.

دوشبایف که با نتیجه 0-5 عقب بود، دور دوم را با نوتی تهاجمی آغاز کرد، اما دیپاک محکم دفاع کرد و با مشت های ترکیبی مقابله کرد.

یکی از این حملات منجر به گلزنی دیوشبایف توسط داور اول شد.

پس از انجام دو راند اول، دیپک در سه دقیقه آخر تدافعی بیشتری داشت. محکم بوکس می زد و در هر فرصتی مشت می زد.

هوساموندین، برنده دو مدال برنز بازی‌های مشترک المنافع، مجبور شد سخت کار کند زیرا او در یک نبرد سخت در برابر جی پیروز شد. دیاز ایبانز از بلغارستان.

حسام الدین درگیر دعوای کثیفی شد که شامل کلینچ های زیادی بود. دور اول مساوی بود و در مرحله یک چهارم نهایی هوسام الدین با نتیجه 3 بر 2 نفر پنجم بلغارستان را شکست داد.

با گذشتن ثانیه ها، حسام الدین اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرد و شروع به تسلط بر بازی کرد. او مشت های سنگینی را برای گرفتن دو راند پایانی به زمین زد.

عملکرد نیشانت مهره ای بر کیک بود زیرا او خورخه کوئلار از کوبا را با تصمیمی متفق القول ناک اوت کرد.

این بازیکن 22 ساله که قهرمان ملی این کشور است، بی امان بود و 9 دقیقه به کوبایی حمله کرد.

نیشانت که در آخرین دوره به مرحله یک چهارم نهایی رسید، مصمم بود که دیگر به یک هشتم نهایی راه پیدا نکند. او سریعتر از حریف خود بود و از آن برای فرود آمدن ضربات مشت به صورت کوئلار استفاده کرد.

او همچنین از شوت‌های بدنی استفاده کرد تا حریف خود را فرسوده کند و جایگاهی را در رده چهارم جدول میان وزن ثبت کند.

هند تاکنون در مجموع هفت مدال از جمله نقره در مسابقات مقدماتی کسب کرده است.

مدال آوران قبلی هند در مسابقات جهانی مردان: ویجندر سینگ (برنز، 2009)، ویکاس کریشان (برنز، 2011)، شیوا تاپا (برنز، 2015)، گاوراو بیدهوری (برنز، 2017)، پانگال (نقره، 2019)، برنز، 2019) و آکاش کومار (برنز، 2021).

موضوعات مطرح شده در این مقاله