بوروسیا دورتموند و بایرن در حالی که رقابت قهرمانی بوندسلیگا به پایان رسید

بوروسیا دورتموند در آستانه شکستن اختلاس ده ساله بایرن مونیخ در قهرمانی آلمان قرار دارد و روز شنبه در آخرین روز اعصاب خردکن بوندس لیگا به مصاف ماینز قهرمان قهرمانی خواهد رفت. بایرن پر ستاره قبل از پایان فصل های گذشته عنوان قهرمانی را در اختیار داشت، اما این بار اشتباهات آنها و سماجت دورتموند این تنش را تا سوت پایان ادامه می دهد. مکان‌های اروپایی نیز با یکی از سخت‌ترین نبردهای سقوط در تاریخ اخیر مورد استقبال قرار گرفته‌اند.

دورتموند صدر جدول می‌داند که پیروزی مقابل ماینتس اولین قهرمانی بوندسلیگا را از سال 2012 به دست می‌آورد، در حالی که بایرن می‌تواند یازدهمین قهرمانی خود در بوندسلیگا را با پیروزی در کلن کسب کند – اما تنها در صورتی که رهبران اشتباه کنند.

ادین ترزیچ، سرمربی دورتموند از تیمش خواست تمرکز خود را در یک بازی باقی مانده از دست ندهند.

ترزیچ گفت: “ما هنوز تمام نشده ایم، اما آماده ایم تا آخرین گام را به عنوان یک تیم، به عنوان یک باشگاه، به عنوان یک شهر برداریم.”

روز پنجشنبه، روزنامه آلمانی Sueddeutsche Zeitung، ترزیچ را “بهترین مربی دورتموند پس از یورگن کلوپ” معرفی کرد و این مربی 40 ساله را بالاتر از توماس توخل، سرمربی بایرن مونیخ قرار داد که شاید نشانه ای از کاهش سهام سرمربی سابق چلسی از زمان شروع این پست باشد. . .

بایرن پیش از هفته ای که می تواند برای اولین بار از فصل 12-2011 بدون جام باشد، تجمع کرده است، اما توماس مولر کهنه کار از هواداران خواسته است “یک هفته دیگر کنار هم بمانند”.

مولر که یکی از اعضای کلیدی تیم بایرن است که ده قهرمانی اخیر بوندسلیگا را کسب کرده است، به 12.8 میلیون دنبال کننده اینستاگرام خود گفت که “هنوز همه چیز ممکن است”.

در ادامه خط، یکی از یونیون برلین یا فرایبورگ برای اولین بار در لیگ قهرمانان اروپا به RB لایپزیگ خواهد پیوست.

حتی از نظر امتیازی، یونیون در تفاضل گل برتری جزئی دارد و می تواند با پیروزی در خانه وردربرمن، جایی که در این فصل در هیچ بازی لیگ شکست نخورده است، در جمع چهار تیم برتر قرار بگیرد.

اورس فیشر، مدیر اتحادیه، گفت که “خطاهای زیادی در این بازی در خطر است” اما از تیمش خواست که “آرام بمانند وگرنه دچار گرفتگی عضلات خواهیم شد”.

فرایبورگ با تضمین حداقل رتبه پنجم و حضور در لیگ اروپا، اگر بخواهد یونیون را پشت سر بگذارد و اولین حضور خود در لیگ قهرمانان اروپا را کسب کند، با اینتراخت فرانکفورت سفر کند، با کار کمی دشوارتر روبرو خواهد شد.

فرانکفورت علیرغم اینکه تقریباً 12 ماه پیش جام لیگ اروپا را بالای سر برد، فقط از نظر ریاضی شانس کمی برای بازگشت به فوتبال اروپا دارد و به یک برد بزرگ نیاز دارد در حالی که امیدوار است ولفسبورگ و بایر لورکوزن شکست بخورند.

در انتهای جدول، در حالی که هرتابرلین رده آخر هفته گذشته پس از یک دهه به لیگ دسته دوم بازگشت، هر یک از چهار باشگاه – شالکه، بوخوم، اشتوتگارت و آگزبورگ – می توانند به آنها بپیوندند.

شالکه احتمالاً سخت ترین کار را دارد، رویارویی با لایپزیگ، در حالی که بوخوم میزبان لورکوزن است و آگسبورگ به دیدار بوروسیا مونشن گلادباخ می رود.

تیم ماقبل آخر از ورود خودکار به لیگ دسته دوم اجتناب می کند، اما باید یک بازی پلی آف سقوط دو بازی مقابل تیم سوم برتر در دسته دوم انجام دهد.

یکی برای تماشا: جود بلینگهام (بوروسیا دورتموند)
جود بلینگهام، هافبک بوروسیا دورتموند در حال رقابت با زمان است تا برای بازی حساس روز شنبه مقابل ماینز در مسابقه ای که می تواند آخرین بازی او برای این باشگاه باشد، آماده شود.

بلینگهام پیروزی 3-0 دورتموند در خارج از خانه مقابل آگسبورگ یکشنبه را به دلیل مشکل زانو از دست داد، این دومین بازی است که نوجوان انگلیسی در دو فصل اخیر به دلیل مصدومیت از دست داده است.

با وجود اینکه تا سال 2025 با دورتموند قرارداد دارد، رئال مادرید و منچسترسیتی به دنبال او هستند.

بلینگهام روز چهارشنبه گفت: «احساس خوبی دارم»، اما مدیر ورزشی سباستین کل فاش کرد که هافبک از رژیم «فوق العاده جاه طلبانه» برای بازگشت به زمین پیروی می کند.

ادین ترزیچ، سرمربی، روز پنجشنبه گفت که بلینگهام “قطعا در تیم خواهد بود” اما همچنان سخت کار می کند تا در ترکیب اصلی قرار بگیرد.

امیدواریم زحمات او به ثمر برسد.»

آمار کلیدی
4 – سرژ گنابری از بایرن مونیخ پس از تنها یک گل در 14 بازی قبلی خود به فرم بازگشته و در هر چهار بازی اخیر خود گلزنی کرده است.

23-4 – دورتموند در 5 بازی اخیر خانگی خود 23 گل زده و 4 گل دریافت کرده است (همه بردها).

16 – نیکلاس فولکروگ مهاجم برمن بیشترین گل را در این فصل در لیگ به ثمر رساند – 16 گل کمترین تعداد گل از زمان تاسیس بوندسلیگا در سال 1963 است.

برنامه (شنبه 13:30 به وقت گرینویچ)

بوروسیا دورتموند – ماینتس، کلن – بایرن، بوخوم – بایر لورکوزن، یونیون برلین – وردربرمن، ولفسبورگ – هرتا، آر بی لایپزیگ – شالکه، اینتراخت فرانکفورت – فرایبورگ، بوروسیا مونشن گلادباخ – آگزبورگ، اشتوتگارت – هوفن

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله