“به ماهی بهی گفتم…”: راویندرا جادجا دو تأثیر عمده را بر حرفه خود نشان می دهد

Ravindra Jadeja با MS Dhoni (سمت چپ) در IPL 2023© BCCI

Ravindra Jadeja، بازیکن همه کاره Chennai Super Kings در مورد سفر خود به کریکت و اینکه چگونه حرفه او تحت تأثیر دو “ماهندرا” – کاپیتان Mahendra Singh Dhoni و مربی دوران کودکی او Mahendra Singh Chouhan قرار گرفت، صحبت کرد. Jadeja بازی کریکت را در Jamnagar زمانی که تنها هشت سال داشت شروع کرد و به بازی کریکت زیر 19 سال برای هند ادامه داد. او ابتدا به عنوان یک اسپینر و بعداً به عنوان یک بازیکن همه کاره برای هند عالی بود، و بسیاری از موفقیت های خود را زیر نظر کاپیتان MS Dhoni – هم در هند و هم در لیگ برتر هند – به دست آورد.

«به ماهی بهی هم گفتم که، مری کریکت کی سفر ماهندرا سینگ چوهان اور ماهندرا سینگ دونی که بوک من های راه های های. این جایی بود که سفر کریکتینگ من آغاز شد. من از سال 1996 زمانی که هشت ساله بودم در جام نگر شروع کردم. حتی الان هم گاهی برای ملاقات با آقا به آنجا می روم، تمرین نمی تواند انجام شود زیرا حدود 300-400 بچه آنجا هستند، بنابراین می تواند جمعیت زیادی باشد.

وقتی شروع کردم، می‌خواستم یک توپ‌باز سریع باشم. زمانی که می‌دیدم پرنده‌های سریعی که پرنده‌ها را می‌فرستند، فکر می‌کردم که من هم می‌توانم این کار را انجام دهم، اما هرگز چنین سرعتی نداشتم. مربی من ماهندرا سینگ چوهان به من گفت که شما به اندازه کافی قد یا به اندازه کافی سریع نیستید، پس لطفا دچار توهم نباشید. در آن زمان فکر می کردم قد لازم را ندارم. سپس با بازوی چپم شروع به بولینگ کردم.

Jadeja همچنین حکایت جالبی را در مورد اینکه چگونه به بولینگ اسپین قلاب شد به اشتراک گذاشت.

«در آن زمان ما نمی‌توانستیم زیاد ضربه بزنیم زیرا دروازه چمن بد بود. از طرف دیگر، اگر توپ به زمین برخورد کند و اغلب بچرخد، علاقه شما به آن دوباره افزایش می یابد. وقتی می بینید که یک خمیر با چرخش زیاد می گیرید، علاقه شما به اسپین بولینگ بیشتر می شود و به همین دلیل است که من شروع به علاقه بیشتر به آن کردم. ما باید ویکت را می گرفتیم و نگه می داشتیم و خود بتمن باید ویکت ها و چیزهای دیگر را کاسه می کرد. بنابراین فکر کردم، نمی‌خواهم این کار را انجام دهم، فقط با توپ در دستانم می‌ایستم و وقتی ویکت آماده شد، کاسه می‌زنم.»

موضوعات مطرح شده در این مقاله