به دنبال گزارش هایی مبنی بر احتمال به تعویق افتادن جام ملت های آسیا به دلیل سردرگمی محل برگزاری، به روز رسانی جدید می گوید

برخلاف گزارش رسانه‌ها مبنی بر تعویق جام ملت‌های آسیا و برگزاری یک تورنمنت موازی، به استثنای پاکستان، در دوبی، منابع شورای کریکت آسیا (ACC) روز دوشنبه گفتند که آنها چنین پیشنهادی را برای کشورهای عضو ارسال نکرده‌اند. . گزارشی در رسانه های پاکستانی مدعی شد که اگر PCB با برگزاری جام ملت های آسیا در یک مکان بی طرف موافقت نکند، این مسابقات می تواند از کشور خارج شود.

حق میزبانی جام آسیا 2023، که قرار است در قالب ODI برگزار شود، در اختیار هیئت کریکت پاکستان است، اما جی شاه، دبیر BCCI، که همچنین رئیس ACC است، به صراحت اعلام کرده است که تیم کریکت هند به پاکستان سفر نخواهد کرد.

PCB پیشنهاد کرده است که جام ملت های آسیا را در یک “مدل ترکیبی” برگزار کند که پاکستان بازی های خود را در زمین خود و هند در یک مکان بی طرف – به احتمال زیاد در دبی – برگزار کند.

قابل درک است که BCCI می خواهد کل مسابقات به امارات – که دارای سه مکان در دبی، شارجه و ابوظبی است – مانند سال های 2018 و 2022 که هند و سریلانکا میزبان مسابقات بودند، منتقل شود.

یکی از اعضای هیئت مدیره ACC که در حاشیه نشست ICC در دوبی شرکت داشت به PTI گفت: «پیام‌هایی مبادله شد اما هیچ بحث یا پیشنهادی برای انتقال جام ملت‌های آسیا ارائه نشد».

ثانیاً، اگر جام ملت های آسیا لغو شود، ابتدا به PCB اطلاع داده می شود. تا الان همچین اتفاقی نیفتاده رئیس ACC (شاه) هنوز چیزی ضبط نکرده است.

“برای به تعویق انداختن یا لغو رویداد، ACC باید یک جلسه شورای اجرایی تشکیل دهد. رئیس (شاه) می تواند پس از هفت روز (مجازی یا فیزیکی) جلسه ای تشکیل دهد. در حال حاضر هیچ اشاره ای به چنین جلسه ای وجود ندارد.” منبع اضافه کرد

یک منبع ACC گفت که تا آنجایی که او می‌دانست، آخرین تبادل نامه رسمی بین PCB، ACC و BCCI دعوت‌نامه‌ای بود که با تضمین امنیت و بهترین مهمان‌نوازی برای تیم هندی ارسال شد.

او موافقت کرد: «اما بدیهی است که رفتن هند به پاکستان در محیط حساس سیاسی کنونی دشوار است.

موضوع دیگر میزان پولی است که پخش کننده رسمی برای معاملات تلویزیونی متعهد شده است که شامل حداقل دو بازی تضمینی هند و پاکستان است. اگر دو تیم به فینال برسند، بازی سوم خوب خواهد بود.

او گفت: “ما باید حقوق رسانه ای و معامله با ستاره اسپورت را به خاطر بسپاریم که برای حداقل دو بازی پاکستان و هند در جام ملت های آسیا میلیون ها هزینه پرداخت کرد.”

معلوم شده است که طی یک بحث غیررسمی بین اعضای ACC برای برگزاری مسابقات در یک مکان بی طرف، یک منبع تایید کرد که BCCI از کریکت سریلانکا (SLC) پشتیبانی دریافت کرده است.

«ببینید، اگر جام آسیا پس از تشکیل جلسه شورای اجرایی توسط رئیس ACC لغو شود، پیامدهای آن نه تنها حضور پاکستان در جام جهانی، بلکه تقویم PCB FTP و روابط دوجانبه با سریلانکا، افغانستان یا بنگلادش خواهد بود. “وضعیت هنوز بسیار دشوار است. مایعات،” این منبع گفت.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله