به احتمال زیاد جام آسیا از پاکستان منتقل می شود زیرا اعضای شورای کریکت آسیا مدل PCB هیبریدی را رد می کنند: گزارش

شورای کریکت آسیا (ACC) روز دوشنبه پس از رد پیشنهاد PCB برای میزبانی مسابقات در یک “مدل ترکیبی”، تصمیم گرفت جام آسیا را به دنبال شکست بزرگ پاکستان به خارج از کشور منتقل کند. سریلانکا به میزبانی مسابقات شش کشوری تبدیل شده است زیرا شرایط بسیار مرطوب امارات در ماه سپتامبر می تواند منجر به مصدومیت بازیکنان شود. جالب است که ببینیم آیا پاکستان این غم را به مسابقات 2 تا 17 سپتامبر خواهد برد یا خیر.

هیئت کریکت پاکستان (PCB) پس از اینکه BCCI از اعزام تیم هندی به کشور همسایه به دلیل تنش های دیپلماتیک بین دو کشور امتناع کرد، مجبور به ارائه یک جایگزین شد.

PCB پیشنهاد کرد که هند در امارات متحده عربی و پاکستان بازی های خود را در زمین خود انجام دهند.

«نجام ستی (رئیس PCB) امروز در دبی بود تا حمایت خود را جلب کند، اما در کمال تاسف، هیچ کس از پیشنهاد او برای انجام بازی‌های پاکستان در کراچی یا لاهور حمایت نکرد، در حالی که هند در امارات متحده عربی بازی می‌کرد. یک منبع ACC به PTI گفت: سریلانکا همیشه با BCCI بوده است و اکنون حتی هیئت کریکت بنگلادش نیز با این ایده مخالف است.

ACC همیشه استدلال کرده است که “مدل ترکیبی” اساساً غیرقابل قبول است و تحریم های بودجه ای را نمی توان پذیرفت. همچنین، موضوع میزبانی بازی‌های خود توسط پاکستان نیست. همچنین به این معنی است که اگر هند و پاکستان در یک گروه باشند، تیم سوم بین دبی و شهری در پاکستان رفت و آمد خواهد کرد.

افزودن سوخت به آتش تصمیم اخیر PCB برای برگزاری مسابقات سوپرلیگ پاکستان در امارات متحده عربی به دلیل افزایش هزینه های امنیتی بود.

همچنین از نقطه نظر لجستیکی، صدا و سیما نمی خواهد واحدهای جداگانه را به دو کشور بفرستد. سریلانکا، مانند امارات متحده عربی، چه در ختاراما (استادیوم پرماداسا)، چه در SSC، چه گاله یا کندی، نیازی به پروازهای طولانی مدت ندارد.

با این حال، جی شاه، رئیس ACC، باید جلسه ای را برای تصمیم گیری رسمی تشکیل دهد.

در شرایط فعلی، اینکه آیا پاکستان در این رویداد شرکت خواهد کرد یا تصمیم به انصراف از حضور در هند برای جام جهانی دارد، باید دید.

حتی دادگاه بین‌المللی کیفری با برگزاری بازی‌های پاکستان در خارج از هند (در طول جام جهانی فوتبال) موافقت نخواهد کرد. بنابراین بیایید ببینیم PCB چه تصمیمی می گیرد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله