بهترین مودم ایرانسل

در بخش Priority نیز می توانید تعیین کنید که در صورت در دسترس بودن چند شبکه ی وای فای، اولویت اتصال با کدام شبکه باشد. در فقدان شبکه ی 3G نیز به ناچار به شبکه ی نسل دوم متصل خواهد شد. این عدد هنگامی از دستگاه جدید سوال خواهد شد که شما گزینه ی WPS را از طریق کنسول کاربری و یا از طریق دکمه های روی مودم فعال نموده باشد. برای مثال کنسول تنظیمات مودم های D-Link و TP-Link اغلب با تایپ کردن 192.168.1.1 در آدرس بار مرورگر قابل دسترسی است ، در خصوص مودم های همراه ایرانسل ، آدرس این صفحه 192.168.8.1 بوده و نام کاربری و رمز عبور آن admin و admin می باشد. برای مخفی کردن مودم تان ابتدا باید در مرورگر خود آی پی 192.168.1.1 را وارد کنید سپس در قسمت تب Interface Setup در زیر منوی Wireless را انتخاب کنید و در قسمت Multiple Ssids Settings گزینه ی Broadcast Ssid را پیدا کرده و آن را به No تغییر میدهید در پایین صفحه روی Save کلیک کرده تا ذخیره شود پس از ذخیره اینترنت قطع شده و وای فای به حالت مخفی میرود.

این بخش مربوط به کارت حافظه microSD است.

جهت فعال کردن مک آدرس در مودم ایرانسل به روش زیر عمل می کنیم. این مودم طوری طراحی شده است که روی پایه یا تجهیزات دیگر نصب میشود و نیازی به اتصال مستقیم برق شهری ندارد و از قابلیت PoE برای منبع تغذیه استفاده میکند. ممکن است درایور نصب شده با سیستم سازگاری نداشته باشد به طور مثال این درایور فقط در ویندوز Xp کار میکند و برای نصب در ویندوز7 باید درایور مربوط به همان ویندوز را نصب کنید. این بخش مربوط به کارت حافظه microSD است. قسمت جلویی دستگاه، میزبان تعدادی چراغ LED است که به رنگهای خاصی روشن میشوند. در این قسمت اپلیکیشن های مختلف اپراتور ایرانسل نظیر برنامه ی کاربردی “ایرانسل من” به شما نشان داده می شود که با کلیک بر روی هر نرم افزار به سایت ایرانسل هدایت خواهید شد تا بتوانید اپلیکیشن مورد نظر را بر روی تلفن همراه یا هر دستگاه دیگری نصب نمایید.

در اینصورت به قسمت Device Manager روی گزینه Network Adapter کلیک میکنید و از نصب مودم وای فای اطمینان پیدا میکنید اگر کنار آن ضربدر قرمز دیده شد کارت شبکه شما نصب نمیباشد باید نرم افزار آن را از طریق سی دی یا All Driver فایل های برنامه را نصب کنید اگر مشکل Wi Fi بازهم دچار مشکل بودید مودم را یکبار ریست کرده و فایلهای کارت شبکه را از Device Manager بطور کلی پاک کرده و مجدد نصب کنید. در اینصورت مشکل از مودم اینترنت نمی باشد و شما یا رمز عبور خود را اشتباه وارد کرده اید یا تنظیمات وای فای موبایل یا تبلت دچار اشکال می باشد. اکثریت قریب به اتفاق مودم ها به صورت پیش فرض در حالت اتوماتیک قرار دارند و اصلا نیازی به تنظیمات دستی ندارند. این نکته را به خاطر بسپارید که همه ی مودم های همراه فقط و فقط در صورتی سیم کارت را شناسایی می نمایند که پین کد آن وارد شده و یا غیر فعال گردد.

با غیر فعال نمودن پروتکل DHCP شما باید به صورت دستی برای هر دستگاه جدیدی که به مودم متصل می گردد یک آدرس IP اختصاص دهید. » به طور کامل درباره این مودم و تفاوتهایش با مودم اصلی صحبت کردم. هر دستگاهی که از طریق MAC Address آن در لیست سفید قرار گیرد می تواند به مودم متصل گردد و در این حالت هیچ دستگاه دیگری حتی در صورت وارد نمودن صحیح رمز شبکه ، تحت هیچ عنوان نمی تواند به شبکه وای فای مودم همراه 3G یا 4G LTE شما متصل گردد. رومینگ دیتا این قابلیت را به کاربر می دهد که در نبود شبکه ی اپراتور سیم کارت خود، به شبکه ی اپراتور دیگری متصل شده و به صورت کاربر میهمان از اینترنت آن استفاده نماید. این روزها برای استفاده از اینترنت بیسیم و قابل حمل دو گزینه پیشرو دارید: اینترنت ۴G و اینترنت TD-LTE. گزینه های موجود در 5 دسته بندی قرار گرفته اند که با کلیک بر روی هر یک از آن ها می توانید زیر مجموعه هاشان را در یک ساختار درختی مشاهده نمایید. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که اینترنت قطع شده باشد ابتدا از وصل بودن اینترنت توسط سرویس دهنده اینترنت اطلاع پیدا کنید و از وصل بودن اطمینان پیدا کنید در صورت وصل بودن مراحل زیر را انجام داده تا مشکل برطرف شود.