بن استوکس جایگزین MS Dhoni به عنوان کاپیتان CSK در IPL می شود؟ اشاره معین علی به شانس بزرگ

معین علی، بازیکن همه کاره انگلیس، بن استوکس هموطن خود را به عنوان یک نامزد واضح برای کاپیتان چنای سوپر کینگز (CSK) در لیگ برتر هند (IPL) در صورتی که کاپیتان فعلی ام اس دونی تصمیم به کناره گیری بگیرد، می بیند. CSK در مزایده IPL 2023 سال گذشته در دسامبر سال گذشته هزینه های زیادی را برای استوکس هزینه کرد، اما عملکرد او در دو بازی تا کنون با 15 ران در دو بازی و تنها یک بازی ضعیف بوده است. تیم تست انگلیس تقریباً در یک سال گذشته تحت هدایت استوکس متحول شده است و در 10 بازی از 12 بازی خود تحت رهبری او پیروز شده است. معین معتقد است موفقیت استوکس در انگلیس او را برای جانشینی دونی به عنوان کاپیتان انتخاب آسانی می کند، اما معتقد است که تغییر ممکن است اجتناب ناپذیر باشد.

“او واقعاً از خودش لذت می‌برد. CSK نوعی فرنچایز است که شما به اینجا می‌آیید و تمایل دارید از خود لذت ببرید و واقعاً از بازی برای آن فرنچایز لذت ببرید. او واقعاً خوب است. او با تجربه‌اش بخش بزرگی از تیم است.” به نقل از ESPNCricinfo در روز جمعه.

موئن در پاسخ به این سوال که آیا استوکس بخشی از گروه رهبری تیم است، گفت چیزی به نام گروه رهبری در تیم وجود ندارد. شما یک کاپیتان و مربی دارید و آنها صحبت می کنند. اگر دونی توصیه بن استوکس را بخواهد یا با او صحبت کند، فضای بسیار باز در رختکن وجود خواهد داشت.”

موهن همچنین معتقد است که Ruturai Gaikwad که در حال حاضر با دو نیم قرن و 149 دوش در دو مسابقه در رقابت برای نارنجی پوش در IPL 2023 رهبری می کند، یک کاپیتان بالقوه CSK در آینده است.

“من فکر می کنم یک فرصت وجود دارد [that Stokes succeeds Dhoni]; مطمئناً این شانس وجود دارد زیرا او مشخصاً در تست کریکت بسیار خوب عمل کرده است. اما MS هنوز به وضوح مسئول است و او برای مدتی کاپیتان خواهد بود. ما چند نفر دیگر هم داریم، روتورای بازیکن فوق‌العاده‌ای است که سر خوبی روی شانه‌هایش دارد، بنابراین بستگی به این دارد که فرنچایز چه می‌خواهد.»

استوکس برای مدت طولانی از آسیب دیدگی زانو مراقبت می کرد و قبل از سفر به هند برای IPL، تزریق کورتیزون داشت. انتظار می‌رفت که او مسابقات را به‌عنوان یک بت‌من آغاز کند، اما در بازی دوم مقابل لاکنو سوپر جاینتز به اندازه‌ی کافی برای بولینگ آماده بود. او در اولین اور خود 18 ران داد و دیگر دعوت نشد.

استوکس در صحبت با Sky Sports اصرار داشت که “اولویت اصلی” او این است که مطمئن شود می تواند “نقش خود را به عنوان چهارمین دروازه بان دروازه” در سری Ashes در ژوئن اواخر سال جاری انجام دهد.

“فرمت عالی برای بازگشت دوباره به بولینگ، اینطور نیست، T20؟” استوکس شوخی کرد. «در پایان گفتم [the] ولینگتون [Test]، امسال بسیار ناامید کننده بوده است – این مدت زمانی است که او با این مشکل زانو بازی می کند. ناتوانی در ایفای نقش خود به عنوان دربان چهارم ناامید کننده بود.”

استفن فلمینگ، سرمربی چنای، گفت که این فرنچایز از استوکس به عنوان توپ گیر استفاده خواهد کرد اگر او “100% آماده بازی” باشد. حتی استوکس تأیید کرد که او پس از “کار سخت زیادی” قبل از مسابقات توانست در برابر LSG توپ بزند.

استوکس 174.3 اور در 12 تست به عنوان کاپیتان انگلیس انجام داد، اما در سری دو مسابقه اخیر مقابل نیوزلند تنها 9 بول را به ثبت رساند. او امیدوار است که به‌عنوان یک توپ‌باز به‌طور کامل پیش از سری بازی‌های Ashes مقابل استرالیا در خانه مشارکت کند.

“من در ماه گذشته، پنج هفته، بسیار سخت کار کرده ام تا به جایی که الان هستم برسم. توانایی کاسه بدون درد و لمس چوب، خوب بود. زوج [on Monday] استوکس گفت: من 18 دوش در شب انجام دادم، اما به این فکر می کردم که “من موفق شدم بدون درد در زانویم یک کاسه را انجام دهم.”

“این مربوط به کارهای سخت زیادی است که من در خارج از خانه انجام داده ام [the game] از نظر پزشکی، در باشگاه، و بدیهی است که تزریق کورتیزون کمک کرده است، اما خوب پیش می رود. استوکس در پایان گفت: من فقط می خواهم آن را یک قدم بردارم و خیلی عجله نکنم زیرا بدیهی است که اولویت اصلی من این است که بتوانم نقش خود را به عنوان چهارمین ویکت در Ashes انجام دهم.”

قهرمان چهار دوره CSK روز شنبه در ورزشگاه Wankhede به مصاف هندی های بمبئی قهرمان پنج دوره خواهد رفت.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله