بلاتر و پلاتینی اکنون مظنون به کلاهبرداری در پرونده 5 ساله فوتبال فیفا هستند

سپ بلاتر و میشل پلاتینی پس از اینكه دادستان های فدرال سوئیس در این هفته تحقیقات 5 ساله در رابطه با روابط گذشته این زوج را در FIFA افزایش دادند ، با اتهامات جدی تری نسبت به كلاهبرداری روبرو شده اند.

رسیدگی علنی جنایی به سو susp ظن سو of مدیریت و سوisa استفاده و همچنین واقعیت جعل پلاتینی مربوط به پرداخت 2 میلیون دلار فیفا به فوتبال فرانسه با تأیید بلاتر در سال 2011 متمرکز بود.

تحقیقات اکنون شامل سو to ظن به کلاهبرداری شده است.

به دنبال روسای سابق فیفا و یوفا و همچنین شاهدانی که در هفته های اخیر در برن مورد بازجویی قرار گرفته اند.

دادستانی عمومی سوئیس روز جمعه با استناد به پرداخت پلاتینی گفت: “(در این ماه) دادستانی فدرال به طرفین اطلاع داد كه براساس تحقیقات فعلی ، بخشی از روند را بررسی می كند.”

آژانس فدرال به آسوشیتدپرس گفت: “از آن زمان ، جوزف بلاتر و میشل پلاتینی به ظن تقلب تحت تحقیق قرار گرفتند.”

در قانون مجازات سوئیس ، تقلب برای منافع شخصی ممکن است منجر به “حبس تا پنج سال یا جزای نقدی” شود.

هنوز هیچ اتهامی در پرونده 2015 علیه بلاتر (84 ساله) كه شش ماه پیش در پلاتین ادامه یافت ، مطرح نشده است.

پلاتینی در ژانویه 2011 رئیس یوفا و نایب رئیس فیفا بود که خواستار پرداخت هزینه های بدنه جهانی برای کارهای یک دهه قبل شد.

کاپیتان و مربی سابق فرانسه در زمان اولین دوره بلاتر ، از سال 1998 تا 2002 ، صورتحساب پرداخت اضافی را به عنوان مشاور رئیس جمهور تنظیم کرد. این سد با تأیید بلاتر در فوریه 2011 به فیفا پرداخت شد.

هر دو نفر جرم را انکار می کنند. آنها به طور مداوم به رضایت شفاهی این پول مراجعه می کردند ، زیرا جزئیات معامله در سپتامبر 2015 فاش شد.

سپس مقامات سوئیس هنگام بازدید غیر منتظره از مقر فیفا در زوریخ ، جایی که جلسه کمیته اجرایی برگزار شد ، آنها را مورد بازجویی قرار دادند.

هر دو از فوتبال محروم شدند و سپس توسط کمیته اخلاق فیفا منع شدند. دادگاه داوری از تجدیدنظر در مجازاتهای خود خودداری کرد. محرومیت شش ساله بلاتر از فوتبال تا اکتبر سال آینده ادامه دارد.

بلاتر همچنین مظنون در تحقیقات جنایی سوئیس در مورد وام 1 میلیون دلاری فیفا در سال 2010 توسط سازمان فوتبال ترینیداد و توباگو است که توسط جک وارنر ، معاون رئیس جمهور سابق فیفا کنترل می شود.

این پرونده به مبارزات انتخاباتی پلاتینی برای جایگزینی بلاتر به عنوان رئیس فیفا در انتخابات فوریه 2016 خاتمه یافت. پس از برکناری پلاتینی ، یوفا دبیرکل خود را جیانی اینفانتینو معرفی کرد که رای را به دست آورد.

پلاتینی که چهار سال محرومیت را پشت سر گذاشته است مدتهاست گفته است که این پول را در اظهارنامه مالیاتی خود در سوئیس اعلام کرده است. در سال 2018 ، وی در نامه ای از دادستانی فدرال سوئیس از سوicion ظن پاک شد.

تحقیقات هنگامی آغاز شد كه دادستان دیگری به نام توماس هیلدبراند مسئولیت برخی از پرونده های فوتبال را بر عهده گرفت. دادستان ارشد قبلی در رابطه با فیفا ، وی معاون را در میان آشفتگی ترک کرد.

نام هیلدبراند در نامه ای بود که اخیراً توسط یک وکیل در روز سه شنبه ارسال شد و آنها را در AP دید.