برای اولین بار در تاریخ IPL! MS Dhoni در آستانه دستیابی به یک نقطه عطف بزرگ برای Chennai Super Kings است.

ویکت بان افسانه ای هند، ام اس دونی، برای دویستمین بار در لیگ برتر هند (IPL) هدایت سوپر کینگز چنای (CSK) را برعهده خواهد داشت که چهارشنبه در زمین خانگی استادیوم MA Chidambaram در چنای مقابل راجستان رویالز (RR) به میدان می رود. Dhoni ثابت ترین کاپیتان تاریخ IPL است. او CSK را به چهار عنوان IPL (نسخه های 2010، 2011، 2018 و 2021) رساند. اگرچه هندی‌های بمبئی (MI) پنج جایزه IPL را کسب کرده‌اند، CSK به رهبری MS از مزیت ثبات برخوردار است. او CSK را در 11 دوره از 13 دوره لیگ به چهار مرحله نهایی مسابقات رسانده است که این تیم در 5 نوبت نایب قهرمان شد.

دونی 213 بار در لیگ برتر کاپیتان بوده است که از این تعداد 125 برد، 87 شکست و یک نتیجه بدون نتیجه کسب کرده است. درصد برد 58.96 او را به یکی از موفق ترین کاپیتان های IPL در دراز مدت تبدیل می کند.

او همچنین یک فصل را به عنوان کاپیتان Rising Pune Supergiant گذراند، تیمی که به طور موقت از سال 2016 تا 2017 در IPL حضور داشت. او در فصل 2016 با این فرنچایز تنها 5 بازی را برد و 9 بازی از 14 بازی را باخت و هفتم شد. در جدول امتیازات

او تا کنون در 199 بازی از 213 بازی، 120 برد، 78 باخت و یک تساوی هدایت CSK را بر عهده داشته است. درصد برد او با CSK به عنوان کاپیتان 60.30 درصد است.

دونی همچنین یک ضربه زن بزرگ در IPL است، با به ثمر رساندن 5004 دوش در تاریخ لیگ با میانگین 39.09 و نرخ ضربه بیش از 135. او 24 نیم قرن در دوران حرفه ای خود در IPL با بهترین امتیاز 84* گلزنی کرده است. .

این مناسبت بدون شک برای Dhoni که احتمالاً آخرین فصل خود در IPL را که اکنون 41 سال سن دارد، بازی می کند، یک رویداد خاص خواهد بود. او به اندازه کافی قدرت ستاره ای را در کنار خود دارد تا با اجراهایشان این موقعیت فراموش نشدنی را برای اسطوره هندی رقم بزند.

با روتورای گایکواد در بهترین فرم با 189 دوش در سه مسابقه، او می‌تواند روی حمایت همیشه ثابت دوون کانوی، شریک بازی افتتاحیه‌اش، که جایگاه‌های به یاد ماندنی زیادی را با او پیوند زده است، حساب کند. آجینکیا راهانه که در آخرین بازی مقابل هندی ها بمبئی 50 توپ از 19 توپ زد و آمباتی رایادو باتجربه نیز می توانند منبع حمایت و ثبات این تیم باشند.

قدرت واقعی تیم در گروه بازیکنان همه جانبه آن نهفته است که می توانند خود را تثبیت کنند، ضربه محکمی بزنند و ویکت های مهم را بگیرند. Ben Stokes، Moeen Ali، Ravindra Jadeja، Dwayne Pretorius، Mitchell Santner، Shivam Dube و Rajvardhan Khangargekar با توانایی های مختلف خود سیستم پشتیبانی و تنوع بسیار خوبی را برای CSK فراهم می کنند. با این حال، در دسترس بودن استوکس به دلیل مشکل زانو زیر سوال است.

این همه کاره ها همچنین کمک قابل توجهی به بولینگ CSK می کنند که شامل بازیکنانی مانند توشار دشپنده، سیساندا ماگالا نیز می شود. عدم حضور دیپک چهار روی CSK تاثیر زیادی خواهد گذاشت. با این حال، بازگشت ماهیش تکشانا اسپینر یک تقویت کننده برای قهرمانان چهار دوره است.

CSK با دو برد و یک باخت با چهار امتیاز در رده پنجم قرار دارد و راه درازی در پیش دارد. اما تمرکز فوری آنها باید روی راجستان رویالز باشد که شبیه تیمی است که باید در این فصل شکست بخورد و با همان آمار CSK در بخش برد- باخت در رده دوم قرار دارد.

شکل بازکنان جوس باتلر (152 دوش در سه مسابقه) و یاشاسوی جیسوال (125 دوش در سه مسابقه) بیش از حد برای CSK است که بتوان آن را نادیده گرفت. هر دو می توانند از همان ابتدا توپ را به سمت آسمان بفرستند. کاپیتان خوش فرم سانجو سامسون (97 دوش در سه مسابقه) و دروازه بان آینده دار دروو ژورل، بازکننده دیودوت پادیکال و ضربه زن ها، ریان پاراگ و شیمران هتمایر به طور قابل توجهی به ضربات RR اضافه می کنند. توانایی تکمیل هتمیر برای ساختن RR یا تعقیب دوهای بزرگ کلیدی است. او 97 دوش در سه مسابقه به ثمر رساند که میانگین 97 و نرخ ضربه بالای 176.36 بود.

بولینگ RR به اندازه ضربه زدن آن کشنده است. سرعت ترنت بولت می تواند در بازی های قدرت ویران کند. در این مرحله از بازی کاملا غیر قابل بازی است. یوزوندرا چاهال بیشترین تعداد ویکت را برای RR گرفته است در حالی که او در مسابقه برای کلاه بنفش با هشت ویکت دوم است. در صورت نیاز، تجربه جیسون هولدر و راویچندران اشوین نیز می تواند بسیار مفید باشد.

نتیجه هر چه که باشد، امروز به طرفداران قول یک بازی هیجان انگیز کریکت داده می شود.

موضوعات مطرح شده در این مقاله