بدون راویندرا جادجا در آزمون یازدهم ترکیبی هند و استرالیا گریت انگلستان

پیش از فینال جام جهانی تست جهانی (WTC) بین هند و استرالیا، ناصر حسین، کاپیتان سابق انگلیس، تنها یک اسپینر متخصص را در آزمون ترکیبی خود انتخاب کرده است تا از بین دو تیمی که قرار است در تست جام جهانی با هم دیدار کنند، انتخاب کند. نهایی حسین قبل از بازی آنها در فینال جام جهانی تست ICC در لندن، تنها توانست برای یک اسپینر در یک تست ترکیبی یازدهم جا بیابد، علیرغم اینکه در اوایل سال جاری، هند و استرالیا با هم دیدار کردند.

راویچاندران اشوین و راویندرا جادجا با هم 47 ویکت را به دست آوردند تا هند با موفقیت از جام مرزی-گاواسکار در خانه دفاع کند. ناتان لیون و تاد مورفی استرالیایی‌ها، هر دو اسپینر، نیز هر کدام با 36 مورد تهدید بودند.

لیون (81) و اشوین (61) نیز در میان ویکت گیران پیشرو در چرخه WTC بودند، اما تنها یک اسپینر از دو تیم توانست در ترکیب تست 11 کاپیتان سابق انگلیس جایگاهی کسب کند.

“اگر فینال جام جهانی تست در شبه قاره یا در هند بود، ممکن بود در ساعت شش به جادجا می رفتم. اما من به این دلیل نیستم که در انگلستان است،” حسین به ICC Review گفت.

حسین افزود: “من قصد دارم برای یک مسابقه همه جانبه در کامرون گرین بروم. این همان کسی است که من به عنوان بازیکن همه کاره خود می خواهم. کاسه ساز چرخشی من راوی اشوین در هشتم خواهد بود. و بدیهی است که او یک شماره 8 بسیار خوب است.”

پنج خفاش‌باز پیش از ستاره نوظهور استرالیا، کامرون گرین، در تست ترکیبی Hussain’s XI، تجربه بسیار بیشتری را برای رقابت به ارمغان می‌آورند و 91 قرن آزمون را بین خود دارند.

«روهیت شارما، خیلی راحت، اول برای من و کاپیتان. من شیوه کاپیتانی روهیت ها را دوست دارم.» حسین گفت. من دوست دارم شوبمن (گیل) را داشته باشم، اما فکر می‌کنم خیلی زود است که او به ترکیب ترکیبی من وارد شود، بنابراین من با عثمان خواجه می‌روم تا بازی را باز کنیم. سپس در بخش بسیار آسان، سه تن از بزرگان تمام دوران جهان (مارنوس) لابوشاگن، (استیو) اسمیت و (ویرات) کوهلی در سه، چهار، پنج حضور دارند.»

با تنها یک اسپینر در تست ترکیبی Hussain’s XI، بازیکن کریکت گفت که انتخاب از بین تعداد زیادی از بازیکنان برتر برای پر کردن مکان‌های باقی‌مانده، لوکس است.

“(پت) کامینز در 9، انتخاب آسان. (میچل) استارک در 10 سالگی برای اینکه گزینه بازوی چپ را به من بدهد. محمد شامی، فقط برای اینکه بتوانیم موقعیت درز او را در پایین رفتن زیاد تکرار کنیم. مسلماً اگر جاسپریت را به آنجا ببرم. او آسیب ندیده است، اما مصدوم است، بنابراین من شامی را در 11 سالگی می‌برم.”

تست ترکیبی هند و استرالیا ناصر حسین یازدهم: روهیت شارما (ج)، عثمان خواجه، مارنس لابوشاگن، استیو اسمیت، ویرات کوهلی، کامرون گرین، الکس کری (TD)، راویچندران اشوین، پت کامینز، میچل استارک و محمد شامی.

موضوعات مطرح شده در این مقاله