بحرین GP: سیستم های امنیتی F1 هنگام زنده ماندن رومین گروسژان در گلوله آتش در “معجزه” مورد ستایش قرار گرفتند


کارکنان و موتورسواران مسابقه پس از زنده ماندن رومن گروسژان در یک سانحه سقوط و آتش سوزی در اولین افتتاحیه جایزه بزرگ بحرین ، از سیستم های ایمنی مدرن ساخته شده برای فرمول یک تعریف کردند. راننده سرویس امنیتی و وسیله نقلیه رسمی پزشکی آلن ون در مرو چند ثانیه بعد هنگام خروج از زمین پس از شروع مسابقه در محل حضور داشت و همراه با پزشک ارشد دکتر ایان رابرتز برای نجات جان گروژان با شعله های آتش مبارزه کردند. دیمون هیل ، قهرمان جهان در سال 1996 ، که هنگام کشته شدن برزیلی ، همبازی آیرتون سنا در مسابقات جایزه بزرگ سن مارینو 1994 بود ، گفت: “این یک معجزه است که او زنده است.”

بوق تجاری

ون در مرو گفت: “این یک غافلگیری بزرگ بود و برای ما ، ما 12 سال است که چنین آتش سوزی را ندیده ایم.

“خود رامن شروع به پیاده شدن از اتومبیل کرد ، که پس از چنین تصادفی بسیار عجیب بود. دیدن اینکه او خوب است بسیار راحت بود. این فقط نشان می دهد که همه سیستم هایی که ما توسعه داده ایم دست به دست هم می دهند – هاله ، موانع ، کمربندها امنیت ، همه چیز آنطور که باید کار می کرد.

“بدون فقط یكی از این موارد می توانست نتیجه كاملاً متفاوتی داشته باشد.”

گروسژان پس از آنكه محفظه سمت چپ جلوی Alfa Taura Daniil Kwiat در سمت راست چرخید و در نبردی پرتنش برای موقعیتی كه در پیچ سوم بود ، به سمت راست چرخید.

هنگام ترمز شدید در سرعت 250 کیلومتر در ساعت (155 مایل در ساعت) ، که جلوی آن به نرده های فولادی خم شده کوبیده شده بود ، اتومبیل او به یک مانع برخورد کرد.

گروژان 34 ساله که در کابین خلبان بود ، هنگام تسلیم شدن زیر سد پرواز کرد و وقتی ماشینش آتش گرفت ، ضربه به دو قسمت تقسیم شد.

ناظران اظهار داشتند که “هاله” امنیت اتومبیل وی با بالا بردن موانعی بالای سرش جان او را نجات داد.

رئیس تیم Haas ، گونتر اشتاینر گفت: “وقتی چیزی شبیه به این را می بینید ، تنها چیزی که فکر می کنید این است:” امیدوارم خوش شانس باشیم “- به چگونگی اتفاق یا هر چیز دیگری فکر نمی کنید.

“من می خواهم از همه مارشال ها تشکر کنم. آنها کار خارق العاده ای انجام دادند تا او را هرچه زودتر از آتش بیرون بکشند. کاری که آنها انجام دادند شگفت انگیز بود.”

یک پرچم قرمز دیگر

اشتاینر افزود كه گروژژان كه قرار است در پایان فصل F1 را ترك كند ، “از ناحیه دست و مچ پا سوختگی مختصری پیدا كرد”.

گروژان به بیمارستان منتقل شد و گزارش ها می گویند او همچنین از شکستگی دنده مشکوک زنده مانده بود.

لوییس همیلتون ، قهرمان جهان در توییتر خود نوشت: “من بسیار ممنونم که رامون در امان است.”

“وای … ریسکی که می کنیم ، برای کسانی که فراموش می کنند تمام زندگی خود را به نفع این ورزش و آنچه دوست داریم انجام دهیم ، شوخی ندارد.

“سپاسگزار FIA برای اقدامات عظیم ما در جهت دور نگه داشتن ایمن رامن از این امر.”

با واژگونی Lance Strol’s Racing Point ، ماشین ایمنی به سرعت پس از راه اندازی مجدد به کار خود بازگشت.

این بار Racing Point کانادایی در پیچ 8 با آلفا Tauri Quiat تماس گرفت ، ماشین او وارونه متوقف شد.

بلند شده

ترول آسیب ندید و در ماشین خنک باقی ماند.

او قبل از بیرون رفتن به تیمش گفت: “من خوبم ، فقط وارونه آویزان هستم.”

مباحث ذکر شده در این مقاله