باپی هانسدا از اودیشا اولین هندی شد که در دوی 400 متر با مانع در مسابقات قهرمانی دو و میدانی جوانان آسیا مدال نقره گرفت.

باپی هانسدا، جدیدترین ورزشکار هندی، روز یکشنبه در پنجمین دوره مسابقات دو و میدانی قهرمانی جوانان آسیا در تاشکند، ازبکستان، مدال نقره 400 متر با مانع را به دست آورد. او زمان 51.38 ثانیه را به دست آورد که بهترین رکورد شخصی اوست، پیش از کودا لیاناژ آیومالا از سریلانکا، که زمان 51.40 برای برنز ثبت کرد، در حالی که مهامت آباکار عبدالرحمن از قطر در 50.91 ثانیه طلا گرفت.

ناوین پاتنایک، وزیر امور خارجه، گفت: “من به باپی به خاطر موفقیتش در سطح آسیا تبریک می گویم. او نمونه ای الهام بخش برای سایر ورزشکاران است. علیرغم اینکه ‌ ‌ ‌ goaawards و کل تیم HPC Odisha Reliance Foundation بهترین هستند. من خوشحالم که سرمایه گذاری ما در اکوسیستم ورزشی شروع به ثمر رساندن کرده است.”

باپی، بومی باستا در بالاسوره – منطقه ای ساحلی در شمالی ترین قسمت اودیشا، در حال حاضر بخشی از مرکز دو و میدانی بنیاد تکیه اودیشا است و در 400 متر با مانع عالی است. باپی اخیرا در هجدهمین دوره مسابقات قهرمانی کشور جوانان با زمان 51 ثانیه و 90 ثانیه مدال طلا را کسب کرد. باپی در این مدت در رده سنی زیر 18 سال در رده 1 جهان قرار گرفت و به مسابقات دو و میدانی قهرمانی جوانان آسیا نیز راه یافت.

وزیر ارشد پاتنایک اخیراً باپی هانسدا را با جایزه نقدی 25 لک برای موفقیت او در مسابقات قهرمانی ملی قدردانی کرد.

در مورد مسابقه باپی در تاشکند، سرمربی هیجان‌زده اودیشا ریلاینس HPC، مارتین اونز، گفت: «باپی یک مسابقه شجاعانه را اجرا کرد. او قبل از مسابقه کمی عصبی بود زیرا دیروز در گرما سوم شد که به او خط 8 اختصاص یافت. مارک اما پایان درخشانی داشت. با توجه به اینکه این تنها پنجمین تلاش او در 400 متر با مانع است، این یک دستاورد فوق العاده و بهترین شخصی برای این پسر است.

سرمربی تیم به آینده باپی در رقابت های پیش رو خوش بین است. او در مرحله بعدی برای کسب افتخارات در مسابقات قهرمانی مشترک المنافع در ماه اوت شرکت خواهد کرد. ما به دنبال بردن او به مسابقات قهرمانی کشورهای مشترک المنافع در ماه آگوست و سپس آماده سازی برای مسابقات جهانی نوجوانان در سال آینده هستیم. مارتین افزود: این بچه پتانسیل زیادی دارد.

مرکز دو و میدانی با عملکرد عالی بنیاد اودیشا، تلاش مشترکی بین دولت اودیشا و بنیاد ریلاینس برای دسترسی استعدادهای ورزشی هند و اودیشا به بهترین زیرساخت ها، تیم مربیگری، تجهیزات، پزشکی ورزشی و پشتیبانی توانبخشی مورد نیاز برای دستیابی به بالاترین سطح است. عملکرد از سال 2019، Odisha Reliance Foundation HPC بیش از 50 ورزشکار را در رشته های مختلف دو و میدانی آموزش داده و مدال های زیادی را در سطح ملی و بین المللی کسب کرده است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله