باشگاه های هندی باید تیم های طولانی مدت ایجاد کنند: “Baichung Buti” – فوتبال

کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال هند ، بایچونگ بوتیا از شهرت زیادی از هر دو باشگاه بزرگ کلکته – بنگال شرقی و موهون باگان برخوردار بود. در فصلی که این دو غول اولین بازی خود را در سوپرلیگ هند (ISL) انجام می دهند ، بوتیا می گوید از احتمال تماشای دربی در کلکته در لیگ برتر برتر هند بسیار هیجان زده است. در حال حاضر در خانواده بومی Zinquitam در Sikkim Butia درباره فصل ISL آینده ، باشگاه های هند در سطح آسیا و اهمیت ساخت یک تیم در طولانی مدت صحبت می کند.

گزیده ها:

فوتبال با مقدماتی I-League در هند ورزش خود را از سر گرفت و سپس ISL اواخر این هفته آغاز می شود.

خوب است که همه چیز شروع می شود زیرا طرفداران سراسر هند و باشگاه ها به این بازی نیاز دارند. شروع آن در یک مکان هم اکنون ایده خوبی است که همه گیر شده است. من بسیار خوشحالم ، اما هیچ طرفداری وجود نخواهد داشت. امسال موهون باگان و بنگال شرقی به ISL می آیند ، این بسیار جالب است ، اما شما نمی بینید که این دو باشگاه در کلکته بازی کنند. در عین حال ، فقط مسئله صبر است. سال آینده شاهد بازی این دو باشگاه در کلکته خواهیم بود و تمام باشگاه های دیگر که برای بازی در برابر آنها می آیند از نظر جمعیت کار سختی خواهند داشت. بازیکنان هندی باید این را تجربه کنند. آنها باید این هیجان و فشار را در بازیهای خارج از خانه احساس کنند. به آنها کمک زیادی خواهد کرد.

این فصل FC Goa اولین باشگاه هندی خواهد بود که در لیگ قهرمانان آسیا بازی می کند. ماخون باگان و اف سی بنگالورو نیز در جام AFC حضور دارند. چه انتظاری از آنها دارید؟

مهم است که باشگاه های هندی بازیکنان خود را برای مدت طولانی به خدمت بگیرند و تیم های بلند مدت ایجاد کنند. فصل گذشته FC Goa عالی بود و آنها فوتبال با کیفیت و جذابی را بازی کردند. اما بعد از اینکه مربیان را عوض کردند ، تعداد کمی از بازیکنان از جمله خارجی و چند بازیکن مهم هند باقی مانده بودند. اگر آنها در این فصل در ISL بازی کنند ، تقریباً تیم جدیدی خواهد بود. اگر تیم سال گذشته مجبور بود در لیگ قهرمانان آسیا بازی کند ، می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند. من نمی گویم این تیم تغییر نخواهد کرد ، اما ایجاد یک تیم آسان نیست ، زمان می برد زیرا شما به بازیکنان مناسب در مکان های مناسب نیاز دارید تا واقعاً در یک تیم کار کنید.

من فکر می کنم ATKMB (Mohun Bagan) بسیار خوب عمل خواهد کرد. آنها از فصل گذشته بیشتر بازیکنان ATC را حفظ کرده اند. من فکر می کنم (آنتونیو لوپز) هاباس یک مربی واقعا تیزبین است. می بینم که آنها خیلی خوب کار می کنند. و من فکر می کنم که FC “بنگالورو” نیز تیم بسیار خوبی است ، آنها مدتهاست که با هم هستند. من می بینم که هر دو تیم چگونه این کار را انجام می دهند.

وقتی لیگ در ماه ژانویه استراحت کند ، بازیکنان و کادرفنی بیش از سه ماه در یک حباب قرار خواهند گرفت. چقدر سخت است؟

ماندن در حباب چالش برانگیز خواهد بود زیرا کمی خسته خواهید شد. اکنون که همه افراد به آموزش پرداخته اند ، فکر می کنم از نظر ذهنی اداره کردن آن چندان دشوار نخواهد بود. در این شرایط ، من هیچ تیمی را به عنوان محبوب نمی بینم و هیچ تیمی هم نمی تواند موفقیت چشمگیری داشته باشد. هر تیم یک فرصت عالی پیدا کرد ، از جمله بنگال شرقی ، که خیلی خیلی دیر وقت تیم را ایجاد کرد.

به عنوان فردی که هم برای بنگال شرقی و هم برای موهان باگان با افتخار بازی کرده است ، این دو تیم چقدر آماده این فصل هستند؟

ATK Mohun Bagan بسیار بهتر آماده شده است ، و Habas به دلیل تغییر نکردن زیاد اوضاع مشهور است. او مدتهاست که در فوتبال هند حضور دارد ، بنابراین از بازیکنان هندی و خارجی بسیار خوب نماینده است. من فکر می کنم که بنگال شرقی خیلی عقب نخواهد ماند زیرا رابی فاولر بازیکنان خوب و باتجربه خارج از کشور خود را دارد. این بازیکنان از الزامات و سیستم های تحت فاولر مطلع خواهند شد. این در مورد مجهز بودن بازیکنان هندی و کنار آمدن با سیستم است.

آیا این مزیت ATK Mohun Bagan است که آنها در تاریخ 27 نوامبر در بنگال شرقی بازی می کنند؟

من فکر می کنم بله ، اکنون ، روی کاغذ ، آنها مورد علاقه هستند. و این در گوا نیز اتفاق می افتد ، زیرا وقتی در کلکته بازی می کنید ، فشار و اشتیاق در سطوح مختلف است به طوری که دیگر مورد علاقه ای وجود ندارد. اما من می بینم که بنگال شرقی نیز بسیار خوب عمل می کند. برای آنها ، اگر آنها بتوانند Mohun Bagan را در اولین مسابقه شکست دهند ، فصل بسیار خوبی برای تنظیم است.

تیم مردان هند در سال 2020 به دلیل بیماری همه گیر حتی یک بازی انجام نداد. بسیاری خاطرنشان کردند که حتی نپال و بنگلادش بازی می کنند. نظر شما در مورد اوضاع چیست؟

در حالت ایده آل ، آنها باید بازی کنند ، اما به AFC و دولت هند بستگی دارد که به آنها اجازه می دهد این کار را انجام دهند. من مطمئن هستم که فدراسیون احتمالاً دوست دارد تیم بازی کند ، اما آنها بدون این مجوزها نمی توانند این کار را انجام دهند. فکر نمی کنم باید فدراسیون را سرزنش کرد. همچنین ، ما کم و بیش از صعود به جام جهانی خارج شده ایم ، بنابراین فقط باید بقیه سهمیه مسابقات را اکنون به پایان برسانیم.

Sandesh Jingan و Jeje Lalpehlua پس از مدتها مصدومیت برمی گردند. به عنوان شخصی که در چند سال اخیر زندگی حرفه ای خود در چنین شرایطی بوده اید ، چقدر جذابیت ها جذاب است؟

من فکر می کنم اگر توان بخشی و آموزش بدنی شما به درستی انجام شود کار چندان سختی نیست. شما باید مطمئن شوید که به طور کامل از آسیب دیدگی بهبود یافته اید. بعضی اوقات بازیکنان دوست دارند بدون بهبودی کامل عجله کنند. به دلیل همه گیری ، آنها موفق به بهبودی شدند. این یک نعمت مبدل برای آنها بود. در عین حال ، آنها خیلی قدیمی نیستند. جیج 29 ساله است و ساندش جوان تر است. من نمی بینم که آنها خیلی مشکل داشته باشند.