بارسلونا بیشترین آسیب را از محدودیت جدید حقوق و دستمزد در اسپانیا – فوتبال – دیده است

لیگ روز سه شنبه اعلام کرد: محدودیت حقوق باشگاه های اسپانیا به دلیل همه گیری ویروس کرونا بیش از 700 میلیون دلار کاهش یافته است و بارسلونا و والنسیا در صف هستند تا بیشترین ضربه را بزنند. پیش بینی می شود که در این فصل بارسلونا و والنسیا حدود 40 درصد حقوق را کاهش دهند و “مادرید” و “دوومیدانی” به تعدیل 27 درصد نیاز دارند.

به دلیل این کاهش ، خاویر تباس ، رئیس لیگ ، گفته است که انتظار دارد بازار نقل و انتقالات زمستانی بسیار آرام برای باشگاه های اسپانیا برگزار شود. وی همچنین هشدار داد که برخی از تأثیرات بیماری همه گیر COVID-19 احتمالاً برای چندین فصل دیگر ادامه خواهد داشت.

Thabas گفت: “این مهم است که همه ما درک کنیم که بازیکنان جدید برای عضویت در باشگاه ها دشوار هستند.” “اکنون آنها در تلاشند هزینه ها را کاهش دهند. برخی از باشگاه ها مجبور به فروش بازیکن یا کاهش حقوق هستند. هیچ انتخاب دیگری نیست. “

با این حال ثباس گفت که انتظاری برای باشگاه هایی که به دلیل وضعیت غیرمعمول ناشی از بیماری همه گیر از حد حقوق و دستمزد فراتر رفته اند ، انتظاری نیست ، اما وی هشدار داد که سرانجام خود باشگاه ها عواقب مالی هزینه های بیش از حد را تجربه خواهند کرد.

سقف حقوق 20 باشگاه لیگ دسته اول قبل از وقوع بیماری همه گیر در یک فصل قبل از 2.9 میلیارد یورو (3.4 میلیارد دلار) به 2.3 میلیارد یورو (2.7 میلیارد دلار) کاهش یافته بود.

این تنظیمات بخشی از اقدامات کنترل مالی طولانی مدت با هدف کاهش بدهی باشگاه ها و سلامت مالی آنها است. حقوق هر باشگاه با توجه به عوامل مختلفی شامل درآمد ، هزینه و بدهی محاسبه می شود.

بارسلونا مجبور است تقریباً 383 میلیون یورو (453 میلیون دلار) در مقایسه با 671 میلیون یورو (794 میلیون دلار) در فصل گذشته هزینه کند. مادرید در این فصل بیشترین حد را دارد – 468 میلیون (554 میلیون دلار) نسبت به 641 میلیون یورو (759 میلیون دلار) در یک سال پیش.

دوومیدانی باید بیش از 252 میلیون یورو (298 میلیون دلار) ، سویا – تقریبا 186 میلیون یورو (220 میلیون دلار) ، ویارئال – 145 میلیون یورو (171 میلیون دلار) و والنسیا – 103 میلیون یورو (122 میلیون دلار) هزینه كنند. کوچکترین محدودیت حقوق برای الچ تبلیغی 34 میلیون یورو (40 میلیون دلار) است.

طبس گفت: “اینطور نیست که بارسلونا و والنسیا به خوبی مدیریت نشوند.” “آنها تأثیر متفاوتی نسبت به سایر باشگاه ها داشتند. هیچ کس نمی توانست این وضعیت را پیش بینی کند. “

در آخرین پنجره نقل و انتقالات ، “والنسیا” چندین بازیکن برتر را فروخت و “بارسلونا” در حال مذاکره برای تعدیل حقوق و دستمزد با بازیکنان خود بود.

طبس از همه باشگاه های اسپانیا تمجید کرد و گفت با توجه به شرایط فعلی آنها رفتار مسئولانه ای دارند.

Thabas گفت: “باشگاه ها آنچه را كه لازم دارند انجام می دهند ، سال غیرمعمولی است.” “این روی چند فصل دیگر تأثیر می گذارد ، اما امیدوارم که در مقایسه با سایر مسابقات اروپا وضعیت بهتری پیدا کنیم.”

اسپانیا لیگی بود که بیشترین کاهش هزینه را در بازار نقل و انتقالات خارج از فصل داشت ، 66 درصد کمتر از سال قبل. لیگ برتر 23 درصد کاهش داشت.

ثابس گفت: “رئال مادرید و بارسلونا تیم های خارق العاده ای دارند.” “اما من معتقدم که این یک سال انتقالی است ، شما نمی توانید مانند گذشته رقابت کنید.”

Thabas گفت بازگشت هواداران به استادیوم ها در کمک به باشگاه ها برای شروع سود بیشتر نقش اساسی دارد. وی همچنین خاطر نشان کرد که لیگ اسپانیا به دلیل مشکلات مالیاتی و محدودیت در تبلیغات شرکت هایی که شرط بندی آنلاین می کنند ، در مقایسه با سایر لیگ ها همچنان در ضرر خواهد بود.