بارسا را ​​رام کنید تا با خیرونا به تساوی برسد، پس از ناکامی در استفاده از زمین خوردن در مادرید

بارسلونا قهرمان قهرمانی روز دوشنبه مقابل خیرونا در نیوکمپ به تساوی 0-0 دست یافت تا برتری خود را نسبت به رئال مادرید در صدر لالیگا به یک امتیاز افزایش دهد و اکنون با 10 بازی باقی مانده در رده سیزدهم قرار دارد. بارسلونا که هنوز از تحقیر ال کلاسیکو هفته گذشته در کوپا دل ری به دست مادریدی ها بی خود شده بود، علیرغم انگیزه دیدن قهرمانی که شنبه مقابل ویارئال شکست خورد، از بهترین های خود در دربی کاتالونیا فاصله زیادی داشت. خیرونا در میانه جدول خوب بود و شاگردان خاوی هرناندز را مجبور کرد برای سومین بار در این فصل امتیاز خود را در لالیگا از دست بدهند.

بارسلونا بیست و یکمین کلین شیت خود را در لیگ برتر کسب کرد اما نتوانست از ناکامی رئال مادرید نهایت استفاده را ببرد زیرا برای اولین بار از سال 2019 برای قهرمانی لالیگا تلاش کرد.

سرجیو بوسکتس کاپیتان بارسا به DAZN گفت: “با گذشت دقایق، آنها شروع به کسب اعتماد به نفس در دفاع کردند و برای ما سخت بود که پاس نهایی را انجام دهیم یا از موقعیت هایمان استفاده کنیم.”

هدف ما همان است، قهرمانی در لالیگا و تلاش برای بردن هر چه سریعتر آن. ما 13 امتیاز داریم اما هدفمان ثابت است.”

ژاوی که هنوز چندین بازیکن کلیدی از جمله پدرا و عثمان دمبله را در اختیار ندارد، با آنسو فاتی و رافینیا در کنار روبرت لواندوفسکی، بهترین گلزن لالیگا در خط حمله قرار گرفت.

مهاجم لهستانی در 4 دقیقه بعد از اینکه توسط فاتی خسته شد و به سقف دروازه برخورد کرد، نزدیک بود دروازه را باز کند.

هواداران بارسلونا 10 دقیقه بعد دوباره نام لیونل مسی را فریاد زدند که نشان دهنده شماره پیراهن سابق بارسا برنده جام جهانی بود، به این امید که او پس از پایان قراردادش با پاری سن ژرمن به باشگاه سابقش بازگردد.

ژاوی به خبرنگاران گفت: “لئو هیجان انگیز است، آنها در دو بازی نام او را فریاد می زدند، خواهیم دید چه اتفاقی می افتد.”

ما روی آن تمرکز کرده‌ایم، باید لالیگا را ببریم.»

بارسلونا دوباره نزدیک شد زمانی که مدافع خیرونا سانتی بوئنو نزدیک بود به دروازه خود شوت کند، اما دروازه بان پائولو گاززانگا واکنش خوبی نشان داد و توپ را به محل امن برد.

دروازه بان سابق تاتنهام به خوبی توانست رافینیا را در پست نزدیک خود نجات دهد و سپس رونالد آرائوخو را شکست داد که صاحب یک کرنر شد.

بارسلونا درخواست داد که توپ وارد دروازه شده است، اما با کمک VAR – لالیگا از فناوری خط دروازه استفاده نمی کند – مسئولان تصمیم گرفتند که توپ از خط عبور نکرده باشد.

– شانس شوت جیرونا –

اریک گارسیا در اوایل نیمه دوم در یک ضربه کرنر ضربه سر زد و بارسلونا همچنان به دنبال گلزنی بود.

با این حال، بهترین فرصت بازی نصیب میهمان شد، تاتی کاستلانوس فرصت را از دست داد و ایوان مارتین نزدیک به حمایت او آماده فشار بود.

ژاوی مدافع جوردی آلبا را به عنوان یک وینگر چپ کنار گذاشت زیرا او در یک سوم پایانی به دنبال پاس بهتری بود و او با یک سانتر خطرناک و بازی منظم با لواندوفسکی یک ضربه فوری انجام داد.

گاززانیگا در وقت های تلف شده یک دفعه خوب دیگر انجام داد و ضربه کرنر گاوی را با ضربه سر زد تا بارسلونا در نهایت اضطرار نشان دهد، اما خیلی دیر بود.

لواندوفسکی یک تلاش دیرهنگام داشت که خیرونا با تساوی به پایان رسید.

کاتالان ها با افزایش یک امتیازی برتری خود نسبت به مادرید، گامی آرام به سوی رویای قهرمانی خود برداشتند.

ژاوی که آخر هفته گذشته از اینکه برخی از منتقدان سعی دارند فصل بارسلونا را کم اهمیت جلوه دهند، اضافه کرد: “وقتی برنده می شویم باید آن را جشن بگیریم، در داخل (در باشگاه) ما بسیار قدردان آن هستیم.”

در ابتدای فصل قطعاً 13 امتیاز برتری می‌کردیم.»

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله