بابر اعظم قرار است از شهید افریدی که در آستانه پیوستن به لیست نخبگان در T20Is است پیشی بگیرد.

هنگامی که بابار اعظم کاپیتان پاکستان در اولین مسابقه T20I مقابل نیوزلند در روز جمعه به میدان می رود، تنها سومین بازیکن کشورش خواهد بود که 100 T20I را بازی می کند. بابر که 99 مسابقه با شهید افریدی به اشتراک گذاشته بود، به شعیب مالک (123) و محمد حافظ (119) کهنه کار همه جانبه در لیست نخبگان پاکستانی خواهد پیوست که 100 بازی یا بیشتر را در کوتاهترین فرمت بازی انجام داده اند. بابر تاکنون 3355 ران در T20Is با دو قرن و 30 دهه پنجاه به ثمر رسانده است.

با صحبت در مورد 1st T20I، تیم تحت رهبری بابر اعظم مصمم خواهد بود که نمایشی برای هواداران خود به نمایش بگذارد و به سرعت از شکست ناامیدکننده خود در برابر افغانستان در سری قبلی بهبود یابد.

کاپیتان بابر اعظم، محمد رضوان، فخار زمان و حارث رئوف نیز پس از از دست دادن سریال T20I افغانستان در شارجه به تیم بازگشته اند. پاکستان پس از اینکه در شکست 2-1 مقابل افغانستان به شدت از دست رفتند، از دیدن بازیکنان ستاره خود در T20I به بازی بازگشته اند.

نیوزلند با چالش جدی مواجه است. آنها نه تنها برای اولین بار در پاکستان با T20I بازی خواهند کرد، بلکه چندین بازیکن کلیدی از جمله کاپیتان معمولی کین ویلیامسون را نیز از دست خواهند داد.

با بازیکنان زیادی که در حال حاضر در IPL حضور دارند، تیم بی‌تجربه Black Caps توسط Tom Latham هدایت می‌شود. با این حال، آنها می توانند از عملکرد خود در سری ODI سه ماه پیش مقابل پاکستان که با وجود داشتن تیم بسیار قوی تری در اختیار داشتند، 2-1 پیروز شدند.

جوخه ها:

تیم پاکستان T20I: بابر اعظم (ج)، شاداب خان، فهیم اشرف، فخار زمان، حارث رئوف، افتخار احمد، احسان الله، عماد وسیم، محمد حارث، محمد نواز، محمد رضوان، نسیم شاه، سایم ایوب، شاهین شاه افریدی، شان مسعود و زمان خان.

تیم نیوزیلند T20I: تام لاتام (c)، چاد بووز، مارک چپمن، دین کلیور، مت هنری، بن لیستر، آدام میلن، کول مک‌کانچی، داریل میچل، جیمی نیشام، راچین راویندرا، هنری شیپلی، ایش سودی، و بلر ویل یانگ.

موضوعات مطرح شده در این مقاله