بابر اعظم در لیست نخبگان با ام اس دونی برابری کرد و در آستانه رکورد جهانی در T20Is

بابر اعظم (سمت چپ) و حارث رئوف© AFP

پاکستان سری T20I خود را در برابر نیوزیلند با یک پیروزی همه جانبه به لطف بازی بولینگ درخشان هریس رئوف در روز جمعه در لاهور آغاز کرد. این برد برای کاپیتان بابر اعظم نیز ویژه بود زیرا او با رکورد MS Dhoni با 41 برد به عنوان کاپیتان در کریکت T20I برابری کرد. 100 بودهزار کبریت T20I برای بابر و 67هزار به عنوان کاپیتان تیم کریکت پاکستان. به طور کلی، بابر در فهرست کاپیتان‌هایی که بیشترین برد در کوتاه‌ترین فرم ورزش را دارند، پس از عیون مورگان، کاپیتان سابق انگلیس و اصغر استانکزی، کاپیتان سابق افغانستان، در رتبه دوم قرار دارد. هر دو تیم ملی خود را به 42 برد رسانده اند و بابر تنها یک برد با رکورد جهانی فاصله دارد.

پاکستان صدمین کاپیتان بین المللی بابر اعظم را در کوتاه ترین فرمت با پیروزی بالینی 88 دونده در اولین مسابقه T20 مقابل نیوزیلند در روز جمعه در لاهور جشن گرفت.

اعظم تنها برای 9 ران کوتاهی کرد، اما فخار زمان و صائم ایوب هر کدام 47 ران به ثمر رساندند و در مجموع 79 ران برای ویکت سوم به دست آوردند تا پاکستان را در امتیاز 182 در 19.5 اور ثبت کنند.

هاریس رئوف، بازیکن سرعتی، یکی از پنج بازیکنی که برای بازی اخیر پاکستان در برابر افغانستان از استراحت بازگشته است، بهترین ارقام دوران حرفه ای خود را 4-18 به دست آورد، در حالی که نیوزلند در 15.3 اوور در 94 بازی از جام حذفی شد.

عماد وسیم چرخاننده دست چپ در تنها اوور خود با نتیجه 2-2 به پایان رسید – هر دو ویکت خود را از تحویل متوالی خارج کرد.

مارک چپمن با 27 توپ 34، شامل چهار مرز و 6 گل برتری را به ثمر رساند، در حالی که کاپیتان تام لاتام با 24 توپ 20 گلزنی کرد.

بهترین ارقام قبلی رئوف T20 4-22 نیز برابر نیوزیلند در شارجه در سال 2021 بود.

(با ورودی های AFP)

موضوعات مطرح شده در این مقاله