ایگو سوئونتک به دور سوم مسابقات قهرمانی آزاد فرانسه صعود کرد، یانیک سینر حذف شد

ایگو سوونتک در مسابقات آزاد فرانسه© AFP

ایگو سوئونتک، مدافع عنوان قهرمانی، از تلاش خود برای تبدیل شدن به اولین زنی که در 16 سال گذشته با موفقیت از عنوان اوپن فرانسه دفاع می کند، با صعود به دور سوم در روز پنجشنبه حمایت کرد. راکت اول جهان در زمین فیلیپ شاتریه کلر لیو آمریکایی را با نتیجه 6-4 و 6-0 شکست داد. سوئونتک که روز چهارشنبه 22 ساله شد، روز شنبه برای یک مقام در هفته دوم به مصاف وانگ شینیو از چین می رود.

ستاره لهستانی اگر نتواند چهارمین عنوان گرند اسلم انفرادی را کسب کند، هفته آینده برای اولین بار در بیش از یک سال گذشته رتبه یک جهان را از دست خواهد داد.

جاستین هنین آخرین زنی بود که در رولان گاروس به عنوان سومین قهرمانی متوالی و چهارمین بار در سال 2007 دست یافت.

گناهکار رانده می شود

یانیک سینر، بازیکن هشتم ایتالیایی، قبل از حذف شدن از مسابقات آزاد فرانسه در دور دوم توسط دانیل آلتمایر آلمانی در یک نبرد پنج ست دراماتیک در روز پنجشنبه، دو امتیاز بازی را واگذار کرد. آلتمایر، شماره 79 جهان، در اواخر ست چهارم، دو بار امتیاز بازی را ذخیره کرد و در نهایت با نتایج 6-7 (0/7)، 7-6 (9/7)، 1-6، 7-6 (7/4) و 7 پیروز شد. -5 بعد از پنج ساعت و 26 دقیقه در زمین سوزان لنگلن.

این زوج همچنین در دور اول مسابقات آزاد آمریکا سال گذشته یک مسابقه پنج ست انجام دادند که سینر پیروز شد. در هفته دوم آلتمایر با ریهور دیمیتروف دیدار خواهد کرد.

این بازیکن 24 ساله دو بار از شکست اجتناب کرد زیرا سینر برای 32 بازی آخر در ست چهارم سرویس داد و سپس در سومین تای بریک مسابقه پیروز شد.

آلتمایر که در سال 2020 به دور چهارم رسید، در هفتمین گیم تصمیم گیرنده شکست خورد اما سپس نتوانست سرویس دهد. با این حال، او بلافاصله یک فرصت دیگر به خود داد و این بار پس از یک بازی هیجان‌انگیز فینال که در آن سه امتیاز بریک نیز ذخیره کرد، در پنجمین امتیاز مسابقه خود با یک برنده شگفت‌انگیز از خط گذشت.

موضوعات مطرح شده در این مقاله