این داستان پانیپوری فروخته شده Yashaswi Jaiswal را دوست نداشته باشید: مربی دوران کودکی RR Star در حال سوختن است.

جوالا سینگ، مربی دوران کودکی او روز دوشنبه در گزارشی احساسی گفت یاشاسوی جیسوال آن بازیکن کریکت نیست زیرا زمانی در میدان آزاد “پانیپوری فروخت”، بلکه به دلیل سخت کوشی است که او را به رسمیت شناختن ملی سوق داد. جیسوال که 124 توپ از 62 توپ را در برابر سرخپوستان بمبئی شکست، مطمئناً تیم هندی را برای پنج مسابقه سری T20I در هند غربی و ایالات متحده آمریکا در اواخر ژوئن تا اوایل جولای تشکیل می دهد.

با این حال، علی‌رغم بازی‌های قدرتمند او در دو فصل اخیر، اولین چیزی که در رسانه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، همیشه داستان این است که او مجبور است برای کسب درآمد در بمبئی، پانی‌پوری بفروشد.

مربی او جوالا، که جیسوال را در سال 2013 تحت مراقبت خود قرار داد و پسر در خانه او ماند، زمانی که این داستان خاص بر دستاوردهای کریکت او ارجحیت دارد، بسیار آزرده می شود.

من واقعاً از این داستان (فروش پانی‌پوری) خوشم نمی‌آید. او به دلیل کار سخت کریکت بازی می کند.

در واقع او یک اسطوره شهری را توضیح داد که هر روز قدرت بیشتری پیدا می کند.

«بسیاری از فروشندگان غرفه های خود را در نزدیکی میدان آزاد برپا می کنند. گاهی اوقات که عصر آزاد بود، کمی به آنها کمک می کرد. کیوسک را خودش نگذاشت. اینطور نیست که پانیپوری فروخت و ادامه داد. برای هند بازی کن.» جوالا در رد کردن کل «داستان هق هق» شدیداً کوبنده بود.

در واقع، سخنان پدر جیسوال بوپندرا هنوز در گوش جوالا زنگ می زند.

«در 25 دسامبر 2013 با پدرش آشنا شدم. او به من گفت که من یک مداخله خداگونه در زندگی آنها انجام داده ام. «آپ ایسه جاادو لاگواو، پوچا کارواو، بس ایسکو آپنه ساث رخنا اور کریکت موز» (او را جارو کنید) و زمین را بشویید، اما او را زیر بال های خود نگه دارید و او را کریکت باز کنید. مثل این بود که پدر و مادرش وکالتنامه‌اش را به من دادند، که می‌گوید او کاملاً از شما اطاعت می‌کند.» جیسوال در بیشتر 10 سال گذشته با خانواده‌اش در اقامتگاه جوالا زندگی می‌کرده است.

از آنجایی که در بمبئی زندگی ثابتی داشتم، با او مانند پسر خودم رفتار کردم. پس از سال 2013، چنین حادثه ای وجود نداشت که او مجبور به مبارزه شود. من اولین قراردادش را برای خفاشی به ارزش 40000 روپیه با او گرفتم.

من برای او چوب هایی خریدم که بازیکنان بین المللی از آن استفاده می کردند. بعد از 2013 اینجا گوشه ای از فقر نیست. تمام آنچه وجود داشت قبل از سال 2013 بود. به خاطر این داستان ها، گاهی من و او هر دو ناامید می شویم.’ جوالا یک بار جاسیوال را به انگلستان فرستاد تا بتواند تکنیک خود را ارتقا دهد.

«هر کاری که کردم، بر اساس آن اعتماد انجام دادم. در واقع من حتی آن را با هزینه خودم به انگلیس فرستادم. من به عنوان پدر و مادر با او کار کردم نه مربی.

من فکر می کنم (پانیپوری) یک بحث غیر ضروری است. هر وقت کسی حرفه خود را شروع می کند، زاویه خاصی از فقر وجود دارد، حتی زاویه من. روزنامه می فروختم، در قطار خوابیدم. اما وقتی یاشاسوی را دیدم حتی چیزی از او نپرسیدم نمی خواهم فقر کسی را مسخره کنم. حالا خوب است که او «پانی‌پوری می‌فروخت و برای هند بازی می‌کرد»، اما پس از آن همین اظهارات او را ناراحت می‌کرد.» جولا درباره ویدیوی ویروسی فروش پانی‌پوری‌اش، جولا گفت که پس از پخش شدن داستانش، برخی از شبکه‌های تلویزیونی عکس‌های او را خواستند. فروش پانی پوری

«تعداد زیادی از عکس‌ها نیز در فضای مجازی منتشر شده‌اند. او کنار غرفه ایستاده است، ما یک فیلمبرداری داشتیم (با یک صدا و سیما و یک شبکه خبری خصوصی) و از من خواستند تا او را در حال فروش پنی پوری نشان دهم. با حال خوب به او گفتم «خاد هو جا، کار د». اما پدرش هرگز اینجا در بمبئی نبود و هرگز پانیپوری نفروخت. بسیاری دیگر نقش بزرگی در حرفه جیسوال ایفا کردند. اسطوره های بمبئی مانند دیلیپ ونگسارکار، وسیم جفر، مدرسه، باشگاه و انجمن کریکت بمبئی (MCA) فرصت های فراوانی را با مربیان در گروه های سنی مختلف به او داده اند. جوالا گفت: داستان او یک کار سخت است، با برنامه ریزی مناسب یک کریکت باز شوید.

“داستان او یکی از کارهای سخت، تدبیر برای تبدیل شدن به یک بازیکن کریکت و برنامه ریزی مناسب است. من برای او برنامه ریزی کردم و او اجرا کرد. من احساس می کنم که ما باید بیشتر در مورد آن صحبت کنیم، نه در مورد فقر. با بازیکنانی با کالیبر کومار سانگکارا و ترنت بولت که استعداد او را تمجید می‌کنند و روهیت شارما کاپیتان هندی را تمجید می‌کند، فراخوانی به هند در قالب کوتاه‌تر ممکن است نزدیک باشد، اما مربی بچه‌ها به قضاوت ایمان کامل دارد. هیئت انتخاب ملی

او درست از سطح زیر 19 سال بازی کرد. خیلی از بچه ها یک یا دو سال بعد از جام جهانی زیر 19 سال وارد شدند، مانند شوبمن گیل یا پریتوی شاو. این (انتخاب او) ممکن است به دلیل COVID-19 به تعویق افتاده باشد، اما به عنوان یک بازیکن نمی توانید تصمیم بگیرید که چه چیزی باید دریافت کنید.

جولا گفت: انتخاب کنندگان تیم هند و اتاق فکر تیم باهوش تر از ما هستند، آنها توانایی های هر بازیکن و نیازهای تیم را می دانند.

به عنوان مربی او فقط می‌توانم بگویم که اگر او بر برخی از بازیکنان بزرگ بین‌المللی در لیگ برتر تسلط پیدا کند، در بازی‌های بین‌المللی با همین بازیکنان روبرو خواهد شد. این نشان می دهد که او آماده بازی است، اما اگر آماده باشد، باید این کار را به انتخاب کنندگان و اتاق فکر تیم بسپاریم.

موضوعات مطرح شده در این مقاله