اینترمیلان با پیروزی مقتدرانه مقابل بنفیکا به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا نزدیک شد.

اینترمیلان با پیروزی 2-0 مقابل بنفیکا در روز سه شنبه، با گلزنی نیکلاس بورلو و روملو لوکاکو در لیسبون، پا به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا گذاشت.

ایتالیایی‌ها که سه بار برنده شده‌اند، در بازی اول یک چهارم نهایی در ورزشگاه دالوچه پیش افتادند و اولین شکست خود در این رقابت‌ها را به بنفیکا دادند.

پس از یک نیمه اول مساوی، بورلا با ضربه سر الساندرو باستونی را به ثمر رساند و روملو لوکاکو در اواخر بازی از روی نقطه پنالتی گل دوم را به ثمر رساند.

بنفیکای راجر اشمیت که برای اولین بار از سال 1990 به دنبال رسیدن به نیمه نهایی بود، نتوانست میهمانان را که سرعت بازی را کنترل می کردند، خسته کند.

علیرغم فرم ضعیف اینتر، آنها در زمانی که بیشتر به آن نیاز داشتند، نمایشی صبورانه و حرفه ای به نمایش گذاشتند.

آنها با به ثمر رساندن دو گل در پنج بازی قبلی خود در تمام رقابت ها، در لیسبون با یک پایان بالینی برابر بودند.

هنریخ مخیتاریان هافبک اینتر به شبکه تلویزیونی انگلیسی BT Sport گفت: «این یکی از بهترین بازی های ما در این فصل بود.

«ما بر کل زمین تسلط داشتیم. ما دو برابر شدیم و همه جا به هم کمک می کردیم و برای آن پاداش گرفتیم. ما کار بزرگی انجام دادیم.

اما هنوز تمام نشده است، ما هنوز باید یک هفته دیگر با آنها روبرو شویم و می دانیم که کار آسانی نخواهد بود.”

هیچ یک از طرفین نتوانستند در یک دوره ابتدایی پرتنش موقعیت های واضحی ایجاد کنند.

آندره اونانا به بنفیکا نزدیکتر شد و پس از اینکه فدریکو دیمارکو به اشتباه توپ را در محوطه جریمه به مسیر او فرستاد، مانع از درایو رافا سیلوا شد.

فرانچسکو آچربی مدافع اینترمیلان از 30 یارد در انتهای دیگر شوت کرد.

ایتالیایی ها در ضربات نیم ساعته فرصت داشتند میزبان را پیش بیاندازند اما ارسال کم ارتفاع لائوتارو مارتینز مهار شد و ادین ژکو دروازه بان 37 ساله تنها بود.

الکس گریمالدو از راه دور ضربه ای زد و بنفیکا از اینکه نتوانست از مهاجم گونزالو راموس استفاده کند ناامید شد.

با فشار زیاد در زمین، اینتر نمی توانست جریان بهتر یا چیزی نزدیک به آن داشته باشد.

اینترمیلان در اوایل نیمه دوم زمانی که بورلا ارسال باستونی را با ضربه سر از روی دروازه به گوشه پایین دروازه فرستاد، بن بست را شکست.

این گل عملکرد خوب تیم ایتالیایی را به همراه داشت زیرا خط دفاعی اینتر ششمین دروازه خود را در 9 بازی لیگ قهرمانان اروپا در این فصل حفظ کرد.

اشمیت دیوید نرز را برای هافبک فلورنتینو در جستجوی گل تساوی به زمین فرستاد، اما اینتر در 8 دقیقه باقی مانده برتری خود را دو برابر کرد.

ژائو ماریو، یکی از بهترین بازیکنان بنفیکا در این فصل، با سانتر دنزل دامفریس برخورد کرد تا پنالتی تیم سابقش را به ثمر برساند.

لوکاکو آن را فراتر از دسترس دروازه بان یونانی اودیسه ولاهودیماس، در پاسخ به برخی انتقادات از فرم اخیر خود، تمرین کرد.

سرمربی بلژیکی، سیمونه اینزاگی، جک را جلوتر از لوکاکو انتخاب کرد که این بازیکن بلژیکی در هفته‌های اخیر لحظات فوق‌العاده‌ای را از دست داد، اما او لحظه‌ای از فشار بالا را از دست نداد.

بنفیکا می‌توانست در وقت‌های تلف شده یک گل را به عقب برگرداند، اما اونانا با یک مهار خوب، راموس را که به نظر می‌رسید آماده گلزنی بود، رد کرد.

اونانا به یوفا گفت: “من گفتم باید بیایم اینجا و بدون ترس بازی کنیم زیرا می توانیم برنده شویم – این دقیقاً همان کاری است که ما انجام دادیم.”

اما ما نمی توانیم فکر کنیم که در نیمه نهایی هستیم، زیرا اینطور نیستیم. ما هنوز به یک بازی عالی دیگر مانند امروز هفته آینده نیاز داریم.”

پیروزی به اینتر فرصت عالی برای یک نیمه نهایی تمام ایتالیا در برابر ناپولی رهبر سری آ و یا رقیب شهری آث میلان می دهد.

اینتر که تیم پرتغالی پورتو را در مرحله یک هشتم نهایی شکست داد، چهارشنبه 19 آوریل در سن سیرو در بازی برگشت میزبان بنفیکا است.

آنتونیو سیلوا، مدافع بنفیکا می گوید که او معتقد است تیمش می تواند به میلان سفر کند و 3 گل برای بازگشت به ثمر برساند.

سیلوا به شبکه تلویزیونی پرتغالی Eleven گفت: “ما شایسته بیشتر بودیم و فرصت انجام آن را داشتیم، نتیجه عادلانه یک تساوی بود.”

“این قسمت اول مسابقه است. ما تمام تلاش خود را در میلان انجام خواهیم داد و باید حداقل سه گل بزنیم تا پیروز شویم و به میدان برویم.”

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله