“ایالت من مانیپور در آتش است”: مری کوم در میان خشونت درخواست کمک می کند

عکس از فایل MC Mary Kom© AFP

مری کوم بزرگ بوکس روز پنجشنبه از مرکز خواست تا به کنترل خشونتی که در مانیپور رخ داده است کمک کند. ارتش و تفنگ های آسامی برای کنترل اوضاع در ایالت شمال شرقی مستقر شده اند، جایی که خشونت در بحبوحه ناآرامی های قبیله ای در روز چهارشنبه آغاز شد. بوکسور کهنه کار در ساعات اولیه در توییتر با به اشتراک گذاشتن عکس هایی از خشونت و برچسب زدن به نخست وزیر نارندرا مودی، وزیر کشور آمیت شاه و وزیر دفاع راجنات سینگ نوشت: “ایالت من مانیپور در آتش است، لطفا کمک کنید.”

یک مقام دفاعی گفت که ارتش و واحدهای تفنگ اسام در طول شب مستقر شدند و به همراه پلیس ایالتی، نیروها توانستند تا صبح خشونت را خاموش کنند.

وی گفت که تاکنون 4000 نفر توسط نیروها از مناطق خشونت‌زده نجات یافته و به آنها سرپناه داده شده است و افزود که افراد بیشتری به مکان‌های امن منتقل می‌شوند.

وی گفت: راهپیمایی هایی با پرچم برای کنترل اوضاع برگزار می شود.

خشونت روز چهارشنبه در جریان “راهپیمایی همبستگی قبیله ای” که توسط اتحادیه دانشجویان قبیله ای مانیپور (ATSUM) در منطقه توربونگ در ناحیه چورچاندپور برای اعتراض به تقاضای میتی های غیر قبیله ای که بر دره ایمفال برای برنامه ریزی شده تسلط دارند، رخ داد. وضعیت قبیله (ST).

یک افسر ارشد پلیس گفت که هزاران نفر از آژیتاتورها در این تجمع شرکت کردند که در طی آن درگیری بین قبایل و غیر قبیله ای رخ داد که به مناطق دیگر سرایت کرد. PTI CORR SOM SOM

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله