“اگر MS Dhoni بود…”: برداشت جالب سونیل گاواسکار در مورد کاپیتانی روهیت شارما

عکس فایل MS Dhoni و Rohit Sharma© BCCI/Sportzpics

روهیت شارما کاپیتانی است که هندیان بمبئی را به 5 عنوان قهرمانی لیگ برتر هند (IPL) رساند. با این حال، برخی معتقدند که او اعتباری را که شایسته رهبری خود است، دریافت نمی کند. پس از اینکه آکاش مادوال بدون مجوز، MI را با یک حرکت پنج ویکت به پیروزی مهمی بر لاکنو سوپر جاینتز در Eliminator هدایت کرد، روهیت به دلیل دادن فرصتی برای اجرا در این مرحله به مدعی جوان تمجیدهای زیادی از سوی انجمن کریکت دریافت کرد. اما سونیل گاواسکار، اسطوره کریکت هندی، فکر نمی‌کند که روهیت به اندازه کاپیتان چنای سوپر کینگز، ام اس دونی، اعتبار داشته باشد.

گاواسکار با انعکاس کاپیتانی روهیت شارما به ایندیا تودی گفت: «البته او دست کم گرفته شده است. این مرد پنج عنوان را برای سرخپوستان بمبئی به دست آورد. بگذارید برای شما مثالی بزنم. مدوال آیوش بادونی را به دست آورد که توپ را از روی ویکت پرتاب کرد. سپس ویکت را به سمت چپ دست نیکلاس پوران گرد کرد. تعداد زیادی از بولرها این کار را انجام نمی دهند زیرا اگر ریتم خود را از طریق ویکت پخش کنند، به ویکت می چسبند، حتی اگر چپ دست باشد. آنها سعی خواهند کرد که توپ را از دست چپی ها بگیرند. اما او به دور ویکت رفت و یک جواهر مطلق تولید کرد و مردی را بیرون آورد.

طیف کریکت از دونی برای کشف استعداد دیگری در قالب توشار دشپنده در سال جاری استقبال می کند. او همچنین به دلیل احیای افرادی مانند Ajinkya Rahane و Shivam Dube در این سال مورد تحسین قرار گرفت. بنابراین گاواسکار احساس می‌کند که اگر دونی بود که مدوال زیر نظر او چنین عملکردی را ارائه می‌کرد، دنیا مدت‌ها در مورد رهبری این مرد 41 ساله صحبت می‌کرد. اما در مورد روهیت اینطور نیست.

اگر CSK بود و Dhoni کاپیتان بود. همه می گفتند: “دهنی قصد داشت نیکلاس پوران را اخراج کند.” این چیزی است که تا حد زیادی اتفاق می افتد. گاواسکار افزود: کمی هیاهو نیز وجود دارد، گاهی اوقات همه چیز درست می شود.

همچنین وضعیت کاپیتانی. به یاد داشته باشید که نهال وادرا در ابتدا به عنوان ضربه زنی باتشمن استفاده شد. تیم‌ها معمولاً وقتی اول ضربه می‌زنند از ضربه‌زنان به عنوان ضربه‌گیر استفاده نمی‌کنند. اما روهیت زمانی که MI برای اولین بار در مقابل LSG قرار گرفت از نهوال استفاده کرد. پس لطفاً به او برای این کار نیز اعتبار بدهید.”

موضوعات مطرح شده در این مقاله