اوپن فرانسه: کارلوس آلکاراز با غلبه بر تزلزل به عنوان قهرمانی، آرینا سابالنکا پیروز شد

کارلوس آلکاراز شماره 1 جهان با غلبه بر ست دوم، تارو دانیل ژاپنی را شکست داد و به رده سی و دوم مسابقات آزاد فرانسه در روز چهارشنبه رسید. ستاره اسپانیایی با نتایج 6-1، 3-6، 6-1، 6-2 مقابل حریف رتبه 112 خود پیروز شد و برای راهیابی به دور چهارم با دنیس شاپوالوف کانادایی دیدار خواهد کرد. آلکاراز 20 ساله برای اضافه کردن عنوان رولان گاروس به مسابقات آزاد آمریکا که در سال 2022 به دست آورد، پیشنهاد می دهد.

“من از سطح خودم بسیار راضی هستم. وزش باد به این معنی بود که شرایط واقعاً سخت بود، بنابراین من باید تا آنجا که می‌توانم خود را وفق می‌دادم، روی هر ضربه‌ای بسیار متمرکز بودم.»

برد روز چهارشنبه بیست و دومین پیروزی از 24 پیروزی خود را در زمین خاکی در سال 2023 به آلکاراز داد، رشته ای که شامل عناوین سطحی در بوئنوس آیرس، مادرید و بارسلونا بود.

آلکاراز که برای اولین بار در یک گرند اسلم به عنوان اولین نفر به میدان رفت، گفت: “تارو عالی بازی کرد. او واقعا بازیکن سختی است و امسال در مسابقاتی مقابل بازیکنان بزرگ پیروز شده است.” در روز چهارشنبه، او 46 هومر را از کنار دانیل متولد نیویورک اخراج کرد.

شاپوالوف، نفر بیست و ششم، متئو آرنولدی از ایتالیا را در چهار ست شکست داد و برای اولین بار در پاریس به دور سوم راه یافت.

کوکیناکیس به مسابقات آزاد فرانسه واورینکا 38 ساله پایان داد

تاناسی کاکیناکیس روز چهارشنبه استن واورینکا 38 ساله را با یک ترن هوایی پنج ست از مسابقات آزاد فرانسه حذف کرد تا برای اولین بار از سال 2015 به دور سوم در رولان گاروس برسد. کاکیناکیس شماره 108 استرالیایی جهان با نتایج 3-6، 7-5، 6-3، 6-7 (4/7)، 6-3 در چهار ساعت و 38 دقیقه مقابل قهرمان سال 2015 پیروز شد.

این بازیکن 27 ساله پس از کسب پنجمین امتیاز مسابقه گفت: اکنون که برنده شدم احساس بهتری دارم.

“چه مسابقه ای. می دانم که استن دارد پیر می شود، اما او بهترین بازی خود را در ست اول انجام داد. من هیچ جا نبودم، فقط منتظر بودم.”

کوکیناکیس، که واورینکا، برنده سه بار قهرمانی را به عنوان یک “افسانه” ورزش توصیف کرد، آخرین بار هشت سال پیش در حالی که تنها 19 سال داشت به دور سوم مسابقات پاریس اسلم رسید.

با این حال، او از مشکلات جسمی و پزشکی به دلیل آسیب دیدگی شانه رنج برد که او را به تنها یک مسابقه انفرادی بین نوامبر 2015 و مه 2017 محدود کرد. سپس او تمام فصل 2020 را با مونو قبل از انجام عمل جراحی سینوس در سال 2022 از دست داد.

او گفت: “من یک داستان دیوانه وار داشتم. زمانی که خیلی جوان بودم به صحنه آمدم، به نظر می رسید آینده خوبی دارم، اما برای چند سال ناپدید شدم.”

کوکیناکیس برای حضور در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف کارن خاچانوف یازدهم روسیه یا رادو آلبات از مولداوی خواهد رفت.

سابالنکو برنده شد

آرینا سابالنکا شماره 2 جهان روز چهارشنبه با شکست هموطنش ایرینا شیمانوویچ در ست های مستقیم به دور سوم مسابقات آزاد فرانسه راه یافت.

قهرمان اوپن استرالیا برای قدردانی از حریف خود، که تا قبل از این تورنمنت هرگز در قرعه کشی اصلی WTA پیروز نشده بود، مدتی وقت صرف کرد و سپس با نتیجه 7-5 و 6-2 پیروز شد.

سابالنکا در مرحله یک هشتم نهایی با ماگدالنا فرچ لهستانی یا کامیلا راخیمووا از روسیه دیدار خواهد کرد.

موضوعات مطرح شده در این مقاله