اوپن فرانسه: نواک جوکوویچ برای رسیدن به دور چهارم با الخاندرو داویدوویچ فوکین مبارزه کرد

قهرمان دو دوره نواک جوکوویچ روز جمعه در کورت فیلیپ-شاتریه یک مسترکلاس برگزار کرد تا بر چالش سخت آلخاندرو داویدوویچ فوکین غلبه کند و با نتایج 7-6 (4, 7-6 (5, 6-2) به مقام سوم دست یابد. قهرمانی در دور اوپن فرانسه 2023. حریف بعدی او در پاریس، هوبرت هورکاک، بازیکن سیزدهم یا خوان پابلو واریلاس خواهد بود. جوکوویچ که دو بار برنده شده بود، در دو ست آغازین هیجان انگیز در کورت فیلیپ-شاتریه، شوت های قدرتمندی را از داوودوویچ فوکینا، بازیکن بیست و نهم، مهار کرد. صرب در ست سوم کنترل را در دست گرفت و به پیروزی 3 ساعت و 36 دقیقه ای رسید.

جوکوویچ روز جمعه در ست اول مقابل اسپانیایی دو بار روی سرویس شکسته شد، زمانی که فورهند واضح داویدوویچ فوکین فیلیپ شاتریه صربستان را شکست. در هر دو مورد، جوکوویچ در بازی بعدی شکست خورد و سپس این بازیکن 36 ساله بازی خود را در تای بریک بهبود بخشید و با فورهند فوق العاده این ست را برد.

هر گونه پیشنهادی مبنی بر اینکه این ناامیدی می تواند چالش داویدویچ فوکینا را کاهش دهد به سرعت برطرف شد زیرا اسپانیایی در ست دوم 2-0 پیش افتاد. جوکوویچ به چهار بازی منجر شد، اما داوودوویچ فوکینا، که سال گذشته جوکوویچ را در مونت کارلو در زمین خاکی شکست داد، برای رسیدن به تای بریک مبارزه کرد.

در تای بریک، شماره 3 جهان ابزار متفاوتی پیدا کرد و یک سری فورهندهای تیز را به دست آورد تا برتری خود را افزایش دهد. جوکوویچ پس از پیروزی در این ست، فریاد زد و مشت خود را با هیجان به سمت هواداران بلند کرد. جوکوویچ که در نیمه نهایی مقابل کارلوس آلکاراز قرار گرفته بود، در ست سوم هجوم آورد و 11 برد را پشت سر گذاشت و بیست و سومین پیروزی سال خود را کسب کرد.

می‌دانستم که بازی بسیار سختی خواهد بود، یک مسابقه بسیار فیزیکی. ما فقط دو ست سه ساعت بازی کردیم. او خیلی خوب جنگید. او یک مبارز و بازیکن شگفت انگیز است. او نقاط ضعف بسیار کمی دارد.. مبارزه اش را به او تبریک می گویم. بدشانس بود، اما او یک بازی عالی انجام داد.» به نقل از ATP جوکوویچ.

“پیروزی یک پیروزی است. دو ست اول، سه ساعت، فکر کردم اگر ست دوم را ببازم، احتمالاً امشب پنج ساعت بازی خواهم کرد. شما باید آماده باشید. گرند اسلم یعنی بهترین بازی پنج. باید به خودت ایمان داشته باشی و از آن نهایت استفاده را ببری. جوکوویچ گفت: من به عملکرد امروز افتخار می کنم.

موضوعات مطرح شده در این مقاله