الینا سویتولینا می گوید که نواک جوکوویچ در بیان عقیده خود “آزاد است”.

الینا سویتولینای اوکراینی روز چهارشنبه گفت که باید به نواک جوکوویچ اجازه داده شود که “نظر خود را بیان کند” پس از اینکه صرب در مسابقات آزاد فرانسه به طور جنجالی نوشت “کوزوو قلب صربستان است”. سویتولینا که بارها در مورد واکنش تنیس به حمله روسیه به اوکراین صحبت کرده است، معتقد است که بازیکنان باید بتوانند به طور عمومی در مورد مسائل سیاسی صحبت کنند. جوکوویچ به دلیل اظهاراتش در مورد درگیری های اخیر در کوزوو توسط آملی اودو کاسترا، وزیر ورزش فرانسه مورد انتقاد قرار گرفت و گفت که او “نباید دخالت کند”.

سویتولینا که روز چهارشنبه با پیروزی 2-6، 6-3، 6-1 مقابل استورم هانتر به دور سوم راه یافت، گفت: “ما در دنیای آزاد زندگی می کنیم، پس چرا نظر خود را در مورد چیزی بیان نکنید؟”

«من احساس می‌کنم وقتی برای چیزی می‌ایستید، فکر می‌کنید که راه رفتن است، باید بگویید.

منظورم این است که اگر با دوستی بنشینی و صحبت کنی، نظرت را می گویی، او هم نظرش را می دهد. چرا که نه؟”

30 نیروی حافظ صلح ناتو در کوزوو در درگیری با تظاهرکنندگان صرب تبار در روز دوشنبه در جریان تظاهرات علیه نصب شهرداران آلبانیایی در شمال کوزوو زخمی شدند.

جوکوویچ از پیام خود در اظهاراتی برای رسانه های صربستان دفاع کرد و گفت که کوزوو “مهد صربستان، قلعه ما” است.

کوزوو که عمدتاً از آلبانیایی‌های مسلمان تبار جمعیت داشت، در اواخر دهه 1990 از یوگسلاوی آن زمان جدا شد و در سال 2008 اعلام استقلال کرد، اقدامی که هرگز توسط صربستان با اکثریت مسیحی همسایه یا متحدش روسیه پذیرفته نشد.

سویتولینا افزود: “برای من، این فقط بخشی از زندگی انسان، سیاست، ورزش، چیزهای مختلف است.”

مرد شماره سه سابق جهان به تازگی از مرخصی زایمان بازگشته است و پس از حمله روسیه نیز استراحت کرده است.

او گفت: «من فقط سعی می‌کنم به روحیه جنگنده‌ای که همه ما اوکراینی‌ها داریم و اینکه چگونه اوکراینی‌ها برای ارزش‌های خود و برای آزادی خود در اوکراین می‌جنگند، فکر کنم.

و من اینجا، در خط مقدم خود می‌جنگم.»

سویتولینا در دور سوم با کارولین گارسیا یا آنا بلینکووا از روسیه روبرو خواهد شد، در حالی که جوکوویچ در دور دوم در جلسه چهارشنبه شب با مارتان فوکوویچ بازی خواهد کرد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله