السالوادور پس از ازدحام مرگبار مسابقات فوتبال را زود به پایان می رساند

مقامات فوتبال السالوادور با استناد به نگرانی های امنیتی روز چهارشنبه اعلام کردند که مسابقات ملی کلاسورا این کشور را پس از ازدحام در یک بازی آخر هفته گذشته که منجر به کشته شدن 12 نفر شد، لغو می کنند. شهردار لیگ برتر فوتبال و باشگاه های کشور در بیانیه ای اعلام کرد: این اقدام در پاسخ به جدی بودن رویدادها و لزوم تضمین شرایط امنیتی اماکن ورزشی انجام شد.

طرفین گفتند: “ما تصمیم گرفتیم مسابقات قهرمانی ملی السالوادور 2022-2023 را متوقف کنیم.” فدراسیون فوتبال اضافه کرد که “هیچ قهرمانی وجود نخواهد داشت.”

این مسابقات تنها بازی اول مرحله یک چهارم نهایی را پوشش داد.

روز شنبه در ازدحام جمعیت در ورزشگاه آلیانز لیگ دسته اول، دوازده نفر کشته و صدها نفر مجروح شدند که گمان می رود جرقه سقوط آن در ورزشگاه سن سالوادور، پایتخت این کشور باشد.

علاوه بر 12 کشته، حدود 500 نفر به دلیل جراحات مختلف در محل درمان شدند و 88 نفر در بیمارستان بستری شدند. بیشتر آنها از آن زمان ترخیص شده اند.

به منظور تعیین سه باشگاهی که به عنوان نماینده السالوادور در تورنمنت بین المللی CONCACAF حضور خواهند داشت، فدراسیون فوتبال و تیم های لیگ مایور شرکت در مسابقات سال گذشته Apertura 2022 را به قهرمان و نایب قهرمان که به ترتیب FAS و Jocoro هستند، پیشنهاد می کنند.

سومین شرکت کننده، Aguila Club به دلیل داشتن “پر امتیازترین تیم” در فصل عادی Apertura و Clausura 2022-2023 خواهد بود.

کونکاکاف باید این تصمیم را تایید کند.

فدراسیون فوتبال السالوادور روز سه‌شنبه به آلیانزا دستور داد تا بازی‌های خانگی را به مدت یک سال پشت درهای بسته برگزار کند و باشگاه را مسئول این حادثه در ورزشگاه کوسکوتلان دانست.

آلیانس باید «یک سال بدون حضور تماشاگران محلی» بازی کند و تا 21 جولای 30 هزار دلار جریمه بپردازد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله