اظهارات غافلگیرکننده کاپیتان سابق پاکستان: «بابر اعظم کمتر از دون بردمن نیست»

در حالی که بابر به رکورد شکنی ادامه می دهد، راجا او را با سر دونالد بردمن مقایسه کرده است.© AFP

کاپیتان پاکستان بابر اعظم در قالب زندگی خود است. در چهارمین ODI اخیراً به پایان رسیده در برابر نیوزیلند، بابر سریعترین ضربه زن با 5000 ران ODI شد و از هاشم آملا بزرگ آفریقای جنوبی در لیست نخبگان پیشی گرفت. رامیز راجا، رئیس سابق هیئت کریکت پاکستان (CPB) در مورد بابر اظهارات خیره کننده ای ارائه کرد. در حالی که بابر به رکورد شکنی ادامه می دهد، راجا او را با سر دونالد بردمن بزرگ استرالیایی مقایسه کرد و افزود که کاپیتان پاکستان بهترین کریکت در جهان است.

«بابر اعظم کمتر از دون بردمن نیست. در کریکت توپ سفید بهترین بازیکن جهان شد. من هرگز چنین ثباتی را از بازیکنی در این فرمت پرخطر ندیده بودم. اساس این تکنیک اوست. و خلق و خوی راجا در کانال یوتیوب خود گفت: او هیچ مشکل فنی ندارد، چه زمین چمن یا زمینی مانند کراچی که معمولاً بوسه‌بازان در آن مشکل دارند.

پاکستان با پشت سر گذاشتن استرالیا به بالاترین رتبه تیم ODI تبدیل شد. راجا بابر را پس از رسیدن تیمش به صدر رنکینگ ODI شناخت.

او سریع‌ترین بت‌بازی است که 5000 ران ODI به ثمر رسانده است. او این کار را با پیشی گرفتن از برخی از بزرگان انجام داد. سر ویو ریچاردز بسیار جلوتر از زمان خود بود، اما روشی که بابار رکورد زد باورنکردنی است. به لطف او، پاکستان در رده بندی ODI در رتبه اول قرار گرفت.

بابر، بالاترین رده‌بندی بت‌زن ODI جهان، 5000 دوش را در 97 اینینگ خود تکمیل کرد.

موضوعات مطرح شده در این مقاله