استون ویلا و برایتون با اسپرز و فروپاشی چلسی امیدهای اروپا را تقویت کردند

استون ویلا روز شنبه با شکست 3-0 نیوکاسل در ویلا پارک نبرد خود را برای صعود به جمع چهار تیم برتر لیگ برتر آغاز کرد و تاتنهام در خانه با نتیجه 3 بر 2 مغلوب بورنموث شد. برایتون همچنین با پیروزی 2-1 مقابل چلسی شانس خود را برای حضور در فوتبال اروپا افزایش داد و انتظار فرانک لمپارد را برای اولین برد پس از بازگشت به استمفوردبریج به عنوان سرمربی موقت افزایش داد. ویا هنوز شش امتیاز از چهار تیم برتر عقب است اما پس از هفتمین برد خود در هشت بازی، در فرم قرار دارد. اولی واتکینز اکنون در 12 بازی 11 گل به ثمر رسانده است.

نیوکاسل در پنج بازی قبلی خود پیروز شده بود تا به رتبه سوم صعود کند، اما به سختی دستکشی به ویلا زد تا مردان ادی هاو از بالای شانه خود نگاه کنند.

در حالی که منچستریونایتد تا یکشنبه مقابل ناتینگهام فارست دور بود، تاتنهام این شانس را داشت که به جمع چهار تیم برتر صعود کند، اما این شانس را داشت زیرا بورنموث یک گام بالقوه حیاتی برای بقا برداشت.

سون هیونگ مین باعث برتری اسپرز شد اما گیلاس ها قبل از پایان وقت استراحت، زمانی که ماتیاس وینا توپ را از کنار هوگو لوریس رد کرد، گیلاس پاسخ داد.

سپس دومینیک سولانکه در دقیقه 6 نیمه دوم تیم میهمان را جلو انداخت، زمانی که داوینسون سانچز توپ را در مسیر خود منحرف کرد.

سانچز در دقیقه 35 به عنوان یار تعویضی به زمین آمد، اما کریستین استلینی، سرمربی موقت اسپرز، او را در حالی که قبل از پایان یک ساعت از زمین خارج شد و توسط هوادارانش هو شد، نجات داد.

جانشین او، آرنات دانجوما، به نظر می رسید که با گلزنی مقابل تیم قدیمی خود در دو دقیقه باقی مانده، یک امتیاز را نجات داده است.

اما این درام به اینجا ختم نشد زیرا دانگو اوتارو در دقیقه 95 بورنموث را 6 امتیاز از منطقه سقوط دور کرد.

در استمفوردبریج نیز با افزایش رکورد شکست ناپذیری چلسی به 6 بازی، در استمفورد بریج نیز بوق و کرنا شد.

لمپارد برای بازی برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در روز سه‌شنبه مقابل رئال مادرید، یک چشم به ترکیب بسیار تغییر کرده است.

کانر گالاگر حداقل به انتظار بیش از 600 دقیقه آبی ها برای گل پایان داد که ضربه او پس از تنها 13 دقیقه از لوئیس دانک منحرف شد.

اما برایتون بعد از آن کاملاً مسلط بود و باید با 26 شوت به دروازه بیش از یک گل برتری داشت.

دنی ولبک از روی نیمکت به زمین آمد تا درست قبل از استراحت، بازی را به تساوی بکشاند.

پس از آن خولیو انسیسو، نوجوان پاراگوئه‌ای، در 21 دقیقه مانده به پایان بازی، با ضربه برق آسا به گوشه بالا بازی را به سبک تماشایی برد.

این برد برایتون را با هفت امتیاز از چهار تیم برتر فاصله می‌دهد، اما با یک بازی عقب‌تر از نیوکاسل، که باید در سنت جیمز پارک نیز به مصاف آن بروند.

در انتهای جدول، کریستال پالاس و ولوز به همراه بورنموث به امنیت نزدیک شدند، اما روز وحشتناکی برای اورتون بود که در خانه 3-1 مغلوب فولام شد.

ساوتهمپتون پس از دو گلی که ابرچی اِز برای پالاس در برد 2-0 در سنت ماری به ثمر رساند، در منطقه سقوط قرار دارد تا ایگلز سومین برد متوالی خود را از زمان بازگشت روی هاجسون به عنوان سرمربی به ارمغان آورد.

بعد از اینکه ولوز با گل های دیگو کاستا و هوانگ هی چان برنتفورد را 2-0 شکست داد، 7 امتیاز از منطقه سقوط فاصله دارد.

اورتون پس از گل‌های هریسون رید، هری ویلسون و دن جیمز که شکست‌های زنجیره‌ای پنج‌بازی فولام را شکستند، با تفاضل گل خارج از منطقه سقوط باقی می‌ماند.

منچسترسیتی می تواند فاصله خود را با آرسنال به سه امتیاز در رقابت قهرمانی ببندد، زمانی که بعداً در اتحاد میزبان لستر باشد زیرا قهرمان فعلی به دنبال افزایش بردهای خود به 10 بازی است.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله